آزادراه شیراز – اصفهان سالانه سه هزار میلیارد تومان مصرف سوخت را کاهش می دهد

شیراز- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با تکمیل و افتتاح آزاد راه شیراز – اصفهان سالانه به میزان حداقل سه هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

خیرالله خادمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان افزود: این پروژه هم اینک در ۶ قطعه ابتدایی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها بخشی از آسفالت مسیر باقی مانده است.
وی ادامه داد: علائم راهنمایی و رانندگی و علائم ایمنی تقریبا به طور کامل نصب شده، خط کشی مسیر با همراهی راهداری و پلیس راه فارس به اتمام رسیده و موارد باقیمانده نیز در دست انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: می کوشیم که تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی این پروژه را آماده بهره برداری کنیم چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد با تاخیر مواجه خواهیم شد.
خادمی گفت: به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی به خودروهای عبوری در این مسیر و همچنین برقراری ایمنی و امنیت هموطنانی که از این محور عبور می کنند جلسات هماهنگی برگزار شود.
وی، استقرار پایگاه اورژانس، پلیس، هلال احمر و همچنین مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در این محور را قبل از افتتاح آن ضروری دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که پروژه با استقرار سیستم‌های موقت ارائه سوخت آماده افتتاح شود.
او افزود: امیدواریم که با همکاری سازمان برنامه و بودجه، اعتبار لازم برای تامین و نصب تجهیزات باقی مانده تامین شود.

مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا 6 ساعت به طول می انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر می کاهد.