اختصاص مصالح برای ساخت‌وساز منازل تخریب شده از زلزله کوهرنگ در کمتر از ۴۸ ساعت

چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصالح ساختمانی را ظرف ۴۸ ساعت در اختیار منازلی که در زلزله تخریب شده و کار آواربرداری آن‌ها به پایان رسیده قرار دهد، همچنین این نهاد خانه‌های پیش ساخته را به سرعت در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌دهد و نصب می‌کند.

غلامعلی حیدری ۱۸ آذرماه در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده تیک از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از بخش‌های بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ به‌صورت میدانی انجام و مشکلات احصا شد، قرار است تسهیلات از روز شنبه توسط بانک‌های عامل پرداخت شود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: همچنین مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصالح ساختمانی را ظرف ۴۸ ساعت در اختیار منازلی که در زلزله تخریب شده و کار آواربرداری آن‌ها به پایان رسیده قرار دهد، همچنین این نهاد خانه‌های پیش ساخته را به سرعت در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌دهد و نصب می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان جمعیت هلال احمر علاوه بر حضور مستمر در منطقه زلزله‌زده کوهرنگ، چادرهای امدادی را برای اسکان زلزله‌زدگان هم‌چنان در اختیار آن‌ها قرار دهد، نهادهای امدادی خدمات خوبی را انجام می‌دهند و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات اهالی این مناطق کمتر شود.

حیدری با اشاره به اینکه سفر به کوهرنگ اولین سفر شهرستانی وی است، بیان کرد: به‌علت مشکلات عدیده مردم این منطقه در پی زلزله اخیر، این سفر انجام شد و پیگیری‌ها برای حل مشکلات هم‌چنان ادامه دارد، هیات دولت نیز اعتبارات خوبی را برای ساختمان‌های تخریب شده و آسیب‌دیده این منطقه تصویب کرده است و تلاش می‌شود باتوجه به سردی هوا هر چه زودتر ابلاغ این اعتبارات صورت بگیرد و و تسهیلات پرداخت شود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: به‌منظور تسهیل کار مردم در دریافت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده، نمایندگان بانک‌های عامل در منطقه زلزله‌زده مستقر شده‌اند و تسهیلات از شنبه پیش‌رو پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های وارد شده از زلزله به زیرساخت‌ها از جمله مدارس، جاده‌ها و خانه‌های بهداشت در شهرستان کوهرنگ، گفت: مسئولان مربوطه موظف شدند بازسازی زیرساخت‌ها را نیز در دستور کار قرار دهند و در کوتاه‌ترین زمان زیرساخت‌ها را بازسازی و در اختیار مردم قرار دهند.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: تلاش این است که ساختمان‌های مقاوم و پایداری در این مناطق احداث شوند تا در صورت بروز حوادث، آسیب‌های جدی بر مردم تحمیل نشود.