اسنپ فلز تامین کننده ی انواع میلگرد آجدار، ساده و کلاف

میلگرد از مهمترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی و صنعتی است که در انواع آجدار و ساده به صورت شاخه یا کلاف تولید و به بازار عرضه می شود. بیشترین کاربرد این محصول در آرماتوربندی سازه های بتن آرمه به منظور افزایش مقاومت کششی بتن می باشد و از این رو به میلگرد مورد استفاده در آرماتوربندی، آرماتور نیز می گویند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام اسنپ فلز، این مجموعه یکی از مراکز معتبر فروش انواع محصولات فولادی و آهن آلات ساختمانی می باشد که با سابقه طولانی و درخشان در زمینه فروش انواع میلگردها، انواع ورق و تیرآهن و همچنین نبشی، ناودانی و سپری فعالیت می کند و در ادامه توضیحاتی در خصوص انواع میلگردها، مشخصات فنی و کاربرد آن ها توسط کارشناسان اسنپ فلز ارائه شده است.

میلگرد چیست ؟
میلگرد دارای سطح مقطع دایره شکل و توپر می باشد که در ساختمان سازی و صنعت کاربرد بسیاری دارد و بیشترین کاربرد آن در ساختمان های بتنی است که به عنوان آرماتور در آرماتوربندی استفاده می شود چرا که بتن دارای مقاومت فشاری مطلوب و مقاومت کششی پایینی است و برای جبران مقاومت کششی بتن، آرماتور مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول پرکاربرد در سایزهای متفاوتی به صورت کلاف و شاخه توسط کارخانه های ایرانی و از جنس فولاد A1 ، A2 و A3 تولید می شود. لازم به ذکر است تنوع این محصول بسیار زیاد است و تولید آن از مواد و آلیاژ مختلف نیز صورت می گیرد. سایز میلگردها بر أساس قطر سطح مقطع میلگردها و بر حسب میلی متر تعیین می گردد.

میلگرد آجدار
میلگرد آجدار نوعی میلگرد پرکاربرد است که دارای برآمدگی ها و برجستگی هایی روی سطح آن می باشد که به این برآمدگی‌ها آج گفته می شود و به همین دلیل به آن‌ ها میلگرد آجدار می‌گویند. آج‌ها به صورت عمودی و عرضی روی سطح آن ایجاد شده و بر اساس شکل های متفاوتشان دسته بندی می شوند. شکل آج عمودی، شامل طرح مارپیچی، هلالی و ضربدری است که هر کدام از آن ها دارای ضخامت متفاوتی می باشند.

میلگردهای آجدار در سایزهای متنوعی و در دو حالت شاخه و کلاف تولید می شود که میلگرد آجدار از سایز ۸ تا ۴۰ به صورت شاخه توسط کارخانه هایی چون ذوب آهن أصفهان،‌ کویر کاشان،‌ بناب، پرشین،‌ فایکو،‌ فولاد نیشابور، فولاد شاهرود و … و میلگرد کلاف از نمره ۸ تا ۱۶ توسط کارخانه هایی چون کویر کاشان، فولاد نطنز،‌ کوثر اهواز و … تولید می شوند. در مورد روش ساخت میلگردهای آجدار می توان گفت که آن ها معمولا از فولاد حرارت دیده ساخته می شوند که باعث می‌شود نسبت به زنگ زدگی مقاوم شوند.

این محصول دارای انعطاف پذیری بالایی است و قابلیت خم شدن تا ۱۸۰ درجه را بدون ایجاد ترک یا شکستگی و پیج خوردگی دارند و همچنین نسبت به زنگ زدگی و خوردگی و آنش مقاوم است و دارای طول عمر بالایی می باشد. از دیگر ویژگی های آن امکان جوش دادن با فلاش الکتریکی نظیر جوش قوسی و جوش لب به لب و همین طور افزایش چسبندگی و سطح درگیری با بتن به دلیل داشتن آج بر روی سطح آن می باشد. قابلیت و راحتی خم کردن، فیکس کردن و بازرسی میلگردهای آجدار باعث کاهش هزینه‌های نیروی کار می‌شود که از مزایای آن است.

 

انواع میلگرد آجدار
میلگرد آجدار 340 (میل گرد آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار 350 (میل گرد آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار 400 (میل گرد آجدار جناقی)

میلگرد آجدار 420 (میل گرد آجدار جناقی)

میلگرد آجدار 500 (میل گرد آجدار مرکب)

میلگرد آجدار 520 (میل گرد آجدار مرکب)

میلگرد ساده
میلگرد ساده دارای سطح صاف و بدون آج و از جنس فولاد نرم است که در سایزهای ۶ میلی متر تا ۵۰ میلی متر تولید می شوند. این میلگردها از استاندارد A۱ پیروی می کنند و در نتیجه به آن میلگرد a1 یا ۲۴۰ نیز می گویند. A1 نسبت به نوع A2 و A3 نرم تر و انعطاف پذیر تر هستند و جزء میلگردهای گروه نرم قرار دارد، از این رو دارای کشش نسبتا بالایی است و برش و خم‌کردن آن آسان‌ است. این محصول نیز به دو صورت شاخه و کلاف موجود است و میلگرد کلاف در سایزهای ۵.۵، ۶.۵، ۸، ۱۰ و ۱۲ و حالت شاخه دار در سایزهای ۸ تا ۴۰ تولید می شود.

کاربرد میل گرد ساده
دور پیچ در آرماتوربندی

شفت های صنعتی و نما

ساخت پیچ و مهره

ساخت میخ

ساخت اتصالات مختلف

در جاده‌ها و باند فرودگاه‌ها

استفاده از آن در ساخت پل‌ها و سازه‌ های سنگین و یا به عنوان میلگرد حرارتی نادرست است.

میلگرد کلاف
میلگرد کلاف نوعی میلگرد است که به صورت کلاف های به هم پیچیده است و در سایزهای 5.5 تا 16 میلی متر به بازار عرضه می شود که از نمره ی 5.5 تا 8 با اصطلاح مفتول (وایر) در بازار شناخته می شوند. این محصول به عنوان خرپا و تیرچه در ساختمان‌سازی و همچنین در صنایعی مانند فنرسازی کاربرد دارد و می‌توان از آن در انواع فولاد تبدیلی و در سیم خاردار، سیم بکسل، زنجیر فلزی، میخ و پیچ و پرچ، توری حصاری و فنس و گابیون نیز استفاده کرد.

 

معرفی اسنپ فلز
شرکت اسنپ فلز از معتبرترین تامین کننده های انواع میلگرد، تیرآهن، ورق، نبشی،‌ ناودانی و سپری می باشد و شما می توانید برای آگاهی از قیمت محصولات با شماره تلفن 66303000 021 تماس بگیرید و برای ثبت سفارش به سایت www.snappfelez.com مراجعه فرمایید.