افزایش ۱۱ درصدی برق‌ رسانی به صنایع در مقایسه با سال قبل

مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تاکنون برق تحویلی به صنایع بزرگ، در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشته است .

مهدی درفشیان مرام افزود: امسال با برنامه ریزی‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف برق (صنعتی، کشاورزی و خانگی)، اقداماتی که در حوزه افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و همچنین تعمیرات نیروگاهی انجام شد شرایط شبکه برق کشور به مراتب از سال گذشته بهتر بود.

وی افزود: این رشد برق‌رسانی در شرایطی رقم خورده که در مقایسه با سال گذشته، صنایع پتروشیمی بیش از ۳۰ درصد، صنایع فولادی حدود 10درصد، صنایع آلومینیومی حدود ۱۸ درصد و صنایع سیمانی حدود ۵ درصد رشد مصرف برق داشته‌اند .

درفشیان مرام همچنین گفت: بخش‌های صنعتی و کشاورزی به طور قطع بخش‌های مولد کشور هستند که امسال توانستیم با همکاری این دو بخش، به نخستین اولویت صنعت برق که حفظ پایداری شبکه برق کشور است، دست یابیم و هیچ گونه قطعی ناشی از کمبود تولید در بخش‌های خانگی و تجاری نداشته باشیم.

وی در پایان افزود: امسال نیز مانند سال گذشته مشترکانی که همکاری خوبی در طرح‌های مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی داشته‌اند، طبق بخش نامه‌ها و ضوابط موجود، پاداش دریافت می‌کنند.