امسال ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مراوه‌تپه آسفالت شد

گنبدکاووس – ایرنا – رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی شهرستان مرزی و کمترتوسعه یافته مراوه‌تپه آسفالت شده و روند توسعه راه‌های روستایی این شهرستان همچنان ادامه دارد.

ابراهیم جاویدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده روستاهای “گلیدغ – قرناوه – چنارلی” به طول هشت کیلومتر، روستاهای “بیاتلز – قره قاشلی” به طول ۱.۵ کیلومتر، جاده “سویجیق – بادیانلی” به طول ۸۵۰ متر، راه دسترسی سایت جدید مسکونی “کچیک” به طول ۷۵۰ متر و راه روستاهای “بسطام دره به دادلی غزنین” به طول ۹ کیلومتر امسال آسفالت شد.

وی اضافه کرد: برای آسفالت راه روستاهای اشاره شده در مجموع ۳۸۰ میلیارد ریال، ۱۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ۸۰ میلیارد ریال دیگر آن از منابع ملی هزینه شده است.

جاویدزاده ادامه داد: آسفالت ۹ کیلومتر جاده روستاهای بسطام دره به دادلی غزنین از روستاهای مرزی مراوه‌تپه که چند روز پیش انجام شد، موجبات خوشحالی اهالی این روستا گردید که چند دهه در انتظار آسفالت جاده خود بودند.

به گفته وی، علاوه بر جمعیت ۶۶۰ نفری روستای دادلی غزنین، عشایر بومی و کوچنده این منطقه و ماموران مرزبانی هنگ مرزی اترک گلستان هم از مزایای آسفالت این روستا برخوردار شدند.

شهرستان مراوه تپه باحدود ۷۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا است که در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.