امضای قرارداد احداث بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی

بعدازظهر امروز قرارداد 50 هزار میلیارد ریالی احداث وسیع‌ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بنادر به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وضعیت نهایی ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی 50 میلیون تن است و در سه سال اجرا می‌شود.

اجرای این ترمینال در سه فاز خواهد بود و مجموع این سه فاز 180 هکتار است.

این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

در این مراسم، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: بندر شهید رجایی در کنار آن که بندر هاب کانتینری کشور است، به دلیل موقعیت استراتژیک و دسترسی به همه نقاط کشور از طریق ریل و جاده، ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری دارد.

الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: ترمینال مواد معدنی پیش از این در بندر شهید رجایی فعال بود و حتی به ظرفیت 14 میلیون تن در سال هم رسید، اما اینکه یک ترمینال کاملاً مکانیزه داشته باشیم نگاهی بود که دنبال شد و پس از مذاکره با بخش خصوصی، امروز این مهم به نتیجه رسیده است.

وی افزود: ایجاد چنین ترمینالی که رعایت الزامات محیط زیست داشته باشد، بهره‌وری را ارتقا دهد، امری ضروری است.

بنا بر این گزارش، معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل می‌شوند و امکان استفاده از ظرفیت ترمینال در بخش صادرات و واردات وجود دارد.

صادرات مواد معدنی با استاندارد بالا، ایجاد شهر لجستیک، واردات موارد با ارزش افزوده بالاتر از دیگر کشورها و سپس تولید محصول نهایی و صادرات آن از مزایای این ترمینال مکانیزه مواد معدنی است.