اولتیماتوم دادستان شهرستان بهارستان به متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز

گروه استان‌ها ـ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان ضمن اولتیماتوم به اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان گفت: دست مفسدان را در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز قطع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، غلامرضا صادقی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: افرادی در شهرستان بهارستان شناسایی شدند که منافع آن ها در رابطه با ساخت و ساز است که به هیچ عنوان منابع درآمدی شهرداری نباید به جولانگاه سودجویان تبدیل شود.

وی با اشاره به افزایش حجم ورودی پرونده ها در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز به دادسرای بهارستان بیان کرد: نزاع، درگیری، حریق و حذف پارکینگ در شهرستان بیشترین پرونده ها را در ساخت و سازها به خود اختصاص داده است.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در بهارستان اپیدمی شده است افزود: افرادی که دخیل در ساخت و ساز غیرمجاز هستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت می کنند و برخی تبعات آن جبران ناپذیر است.

صادقی با تاکید بر پیگیری مجدانه دستگاه قضایی شهرستان بهارستان در تامین پارکینگ در ساخت و سازها تصریح کرد: متاسفانه در بهارستان عملا جریمه ها و تخریب ها که تو‌سط کمیسون ماده 100 اعمال می شود توسط شهرداری ها اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: به اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان بهارستان اولتیماتوم می دهم که در ساخت و سازهای غیرمجاز ردپای آن ها با جدیت و قدرت در دست پیگیری است و دست مفسدان را قطع خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کنیم ولی با تولید کننده ای که بخواهد به اسم تولید سودجویی کند مقابله و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز با نام تولید را نمی دهیم.

صادقی ضمن هشدار به اقدام غیرقانونی برخی تعاونی ها مرتبط با شهرداری ها در خصوص مسکن و باغچه بیان کرد: عملکرد این تعاونی ها رصد و به صورت قانونی پیگیری می شود.

وی سپس به ارتقاء چارت اداری سیستم قضایی شهرستان بهارستان تاکید کرد و افزود: شهرستان بهارستان با جمعیت بسیار بالا نیازمند نیروی انسانی و معاونت ها است که در تلاش هستیم این مهّم تحقق پیدا کند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه نارضایتی مردم در رسیدگی دادرسی پرونده ها در شهرستان بسیار کاهش یافته است بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری ورودی پرونده به دادسرا افزایش قابل توجهی داشته است که رسیدگی به آن ها با سرعت خوبی انجام می شود.

صادقی به اجرای پایلوت تحقیق و بررسی برای جلوگیری از خشنونت، نزاع و درگیری ها در شهرستان بهارستان اشاره کرد و گفت: با تلاش دادستان و معاونان دادستانی استان تهران تحقیقات برای پیشگیری از خشونت ها در بهارستان به صورت پایلوت در استان تهران انجام خواهد شد.

وی در پایان بیشترین پرونده های ورودی به دادسرا و دادگاه شهرستان بهارستان را در حوزه های سرقت، تجاوز به عنف، آدم ربایی، موادمخدر و خشونت عنوان کرد و افزود: با رصد اطلاعاتی دقیق پلیس بیش‌ از 12 کیلوگرم مواد پیش ساخت شیشه از یک باند تولید مواد مخدر در لابراتوری در بهارستان کشف و ضبط شد.