بازسازی و بهسازی 2 میلیون و 500 هزار مسکن روستایی با مساعدت بانک مسکن

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، اکبر کمیجانی گفت: اعطای تسهیلات مسکن روستایی بخش مهمی از مساعدت شبکه بانکی به روستاییان است که انشالا گره گشای مشکلات آن‌ها بوده و در افزایش سطح رفاه و ایمنی روستاییان موثر باشد.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی و شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن روستایی مطابق با تکالیف قانون بودجه و مصوبات دولت از هیچگونه مساعدتی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال جاری نیز با توجه به تکالیف سنگین شبکه بانکی در حوزه مسکن، با برنامه ریزی‌های انجام شده، حمایت از مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنان تداوم داشته باشد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با قدردانی از عملکرد بانک مرکزی و شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مسکن روستایی گفت: از زمان آغاز طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن روستایی بازسازی و بهسازی شده اند.

وی با بیان اینکه این خدمات بدون همکاری و مساعدت بانک مرکزی و شبکه بانکی امکان پذیر نبود، افزود: ۲ میلیون از این واحد‌ها بهسازی و ۵۰۰ هزار فقره نیز در مناطق حادثه دیده بازسازی شده اند.

مهدیان با اشاره به سرعت عمل بانک مرکزی و شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مربوطه به ویژه در مناطق آسیب دیده، تاکید کرد: در مواقع بروز حوداث غیرمترقبه بانک‌ها غالبا به سرعت وارد عمل می‌شوند و با حضور میدانی در مناطق روستایی نسبت به تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام می‌کنند و بر این اساس در اکثر حوادث، خانه‌های روستایی در کمتر از یکسال مورد نوسازی قرار می‌گیرند.