بهترین زمان برای ساخت و ساز مسکن

سازنده های حرفه ای به خوبی میدانند که بهترین زمان برای ساخت مسکن در دوره رکود می‌باشد.

نوسان بیش از حد قیمت ها سازندگان را سردرگم کرده و افزایش بی رویه قیمت مصالح و لوله و اتصالات باعث عقب نشینی سازندگان مسکن شده است.

افزایش قیمت دلار در روز های اخیر به دنبال آن احتمال افزایش قیمت آهن و میله گرد و هم چنین سوفاله برنجی که از مواد اولیه لوله و اتصالات برنجی ۵لایه می باشد.

این روز ها که دوره ریاست جمهوری جدید آغاز شده ،بیشتر جامعه منتظر اتفاقات جدید و تحقق وعده های نامزد منتخب هستند تا پروژه های خود را آغاز کنند.

دولت جدید باید برنامه های خود در مورد رونق مسکن ،ساخت و ساز و ثبات بازار را هرچه سریعتر عملی کنند.

چرا که مسکن موتور محرک اقتصاد کشور میباشد و صنعت های زیادی به این حوزه متصل هستند..

ما در این مقاله باهم چندین مورد از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب بهترین زمان برای شروع ساخت و ساز برسی میکنیم.

تاثیر قیمت دلار

یکی از بحث های داغ و همیشگی بین ایرانیان در چند سال اخیر قیمت دلار بوده است که فکر بخش عظیمی از افراد جامعه را مشغول به خود کرده است..

یکی از قشر های جامعه که قیمت دلار را بسیار پیگیری میکنند فعالان صنعت ساختمان می باشد چون کار و فعالیت آن وابسته به قیمت دلار می‌باشد.

قیمت دلار بر روی قیمت لوله و اتصالات و آهن ،میلگرد، و مصالح ساختمانی در پی خواهد داشت. این موضوع منجر به افزایش قیمت تمام شده ساختمان می‌شود.

بنابر این اگر قیمت دلار ثبات داشته باشد شما می‌توانید با یک برنامه ریزی مشخص ساخت و ساز خود را شروع کنید و با پیش بینی وضعیت بازار در زمان مناسب ساختمان خود را به فروش برسانید.

پیش بینی قیمت لوله و اتصالات

کسب و کار های زیادی مانند ساختمان سازی تاثیر پذیر از قیمت و تاسیسات می‌باشد هر تغییر و نوسانی در قیمت دلار ،درقیمت مصالح و تاسیسات ساختمان نیز تغییراتی به وجود می آورد

فعالان این حوزه سعی میکنند با توجه به اتفاقات فاکتورهای موجود قیمت مصالح و لوله و اتصالات را پیش بینی کنند تا برای زمان شروع ساخت تصمیم درستی بگیرند.

برسی کارشناسان و متخصصین این حوزه نشان می‌دهد در سال پیش رو با توجه به عوامل مختلف مانند واکسیناسیون همگانی و کاهش پاندمی کرونا شروع بکار دولت جدید ساخت و ساز بیشتر شده و در نتیجه قیمت لوله و اتصالات و مصالح نیز افزایش میابد از طرف دیگر قیمت دلار نیز در هفته گذشته افزایشی بوده که قطعا بر روی قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذار است.

عوامل موثر در پیش بینی قیمت لوله و اتصالات

فاکتور های زیادی در پیش بینی روند قیمت لوله و اتصالات ساختمان تاثیر میگذارد که در این قسمت چند مورد از فاکتور های مهم برای پیش بینی قیمت مصالح ساختمان میپردازیم:

تحلیل قیمت در سال گذشته: از موارد مهم پیش بینی قیمت لوله و اتصالات تحلیل قیمت لوله و اتصالات در بازه های زمانی مشابه سال گذشته می‌باشد.

روند قیمت دلار:افزایشی بودن روند قیمت دلار تاثیر…بر قیمت لوله و اتصالات دارد.

عوامل خارجی:به طورمثال کرونا که در ابتدا با کاهش ساخت و ساز قیمت ها کاهش پیدا کرد پلی با آغاز واکسیناسیون روند قیمت هاصعودی شد و افزایش قیمت در لوله و اتصالات شاهد بودیم چون افراد مجدد شروع به ساخت و ساز کردن.

عوامل داخلی:مانند انتخابات یا برجام که هر کدام به نحوی تاثیر خود را بر قیمت ها میگذارند.

عرضه و تقاضا :قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن و میلگرد با توجه به میزان عرضه و تقاضا کاهش یا افزایش میابد.

عوامل ذکر شده می‌توانند به کاهش یا افزایش قیمت لوله اتصالات ساختمان یا مصالح تاثیر مستقیم داشته باشد دقت داشته باشید مسئله مهم در ساخت و ساز قیمت تمام شده ی ساختمان می‌باشد که باید از قبل هزینه ها برای شروع پروژه به دقت برسی شود.

قیمت لوله و اتصالات

پیش بینی قیمت لوله و اتصالات طبق فاکتور هایی که کفته شد باید با قیمت سال قبل تحلیل کنیم.

در سال۹۹قیمت لوله و اتصالات به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار و شرایط سیاسی رشد دوبرابری داشت.

با توجه به این موضوع و برسی شرایط حال حاضر کشور پیش بینی می‌شود قیمت لوله و اتصالات پنج لایه ،فاضلابی،پلی اتیلن، که قیمت مواد اولیه این محصولات متاثر از قیمت دلار می‌باشد ،مستعد رشد و افزایش حدود۳۰٪ تا پایان سال۱۴۰۰می باشد.

قیمت آهن ،میلگردو مصالح

یکی از روش های پیش بینی قیمت آهن ،میلگرد این است که قیمت جهانی را با استفاده از چند ارز محاسبه کنید و سپس قیمت به دلار تبدیل کنید.

با برسی کارشناسان و متخصصان این حوزه در سال جدید با توجه به نمودار ها افزایش حدود ۱۵درصدی را خواهد داشت.