بی‌ثباتی‌ها، بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: افزایش قیمت دلار، نوسانات اقتصادی و تلاش برای حفظ سرمایه‌های شخصی از مهمترین عواملی است که در مدت اخیر بر رشد قیمت مسکن اثرگذار بوده است.
به گزارش صدای بورس,فرشید پورحاجت با اشاره به دلایل رشد قیمت مسکن اظهار کرد: بازار مسکن بخشی از اقتصاد کلان کشور است و نمی‌توان انتظار داشت که نوسان و بی ثباتی در اقتصاد کلان کشور رخ دهد اما بازار مسکن از آن تاثیر نپذیرد و بی‌بهره باشد.

وی افزود: همواره نرخ دلار در تعیین مسیر بازارهای موازی از جمله بازار مسکن بازیگر اصلی بوده و است و در این زمینه باید بپذیریم که مردم به این شناخت رسیده‌اند که هر زمان دلار رشد می‌کند برای حفظ دارایی و جلوگیری از کاهش سرمایه خود به بازارهای سرمایه‌ای ورود می‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه عرضه و تقاضا یکی از مولفه‌های بسیار مهم اقتصادی در کشور است، گفت: وقتی در بازار مسکن به تعداد مورد نیاز، تولید مسکن انجام نمی‌شود، نمی‌توان انتظار داشت تقاضایی وجود نداشته باشد و این مساله خود در روند رشد قیمت‌ها بسیار اثرگذار است.

پورحاجت عنوان کرد: در طی یکسال گذشته مردم دائما منتظر این بودند تا دولت برنامه مشخصی برای تولید مسکن ارائه دهد اما باید گفت که اکنون نوعی بی اطمینانی حتی نسبت به مسکن دولتی در میان مردم به وجود آمده است که این امر اثرات روانی خود بر بازار مسکن را می‌گذارد.

وی ادامه داد: اینکه مردم نسبت به تامین مسکن امید چندانی نداشته باشند باعث شده تا عده‌ای در بازار ورود و نسبت به تامین مسکن مصرفی و یا سرمایه‌ای اقدام کنند.

به گزارش ایسنا,عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: افزایش قیمت دلار، نوسانات اقتصادی و تلاش برای حفظ سرمایه‌های شخصی از مهمترین عواملی است که در مدت اخیر بر رشد قیمت مسکن اثرگذار بوده است. همچنین در این زمینه نباید از عدم تولید کافی مسکن در کشور نیز چشم‌پوشی کرد زیرا این مساله نیز نقشی بسیار اساسی در افزایش قیمت‌ها دارد.