تایل بتن اکسپوز و بلوک نمادار حائل محصولاتی برای معماری مدرن

نمای ساختمان علاوه بر نقش حفاظتی در برابر عوامل مختلف، نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری یک ساختمان ایفا می‌کند.
تایل بتن اکسپوز و بلوک نمادار حائل محصولاتی برای معماری مدرن

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، نمای ساختمان علاوه بر نقش حفاظتی در برابر عوامل مختلف، نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری یک ساختمان ایفا می‌کند. معماران با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، سلیقه مالک و غیره از مصالح مختلفی برای ساخت نما استفاده می‌کنند. از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی مدرن که برای نما استفاده می‌شوند و به دلیل قیمت مناسب طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌اند، می‌توان به بتن اکسپوز و بلوک نمادار اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، مزایا،‌ کاربردها، نکات مهم هنگام خرید و نحوه نصب هر یک از این مصالح ساختمانی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز (exposed concrete) یا بتن نما، پنل‌های از پیش ساخته شده ای هستند که در ابعاد و طرح های مختلف تولید و در محل پروژه نصب می شوند. بتن اکسپوز به عنوان پوشش نهایی، در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و خارجی، کف، محوطه سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار بتن اکسپوز و علت تفاوت کیفیت تایل های بتنی

بتن اکسپوز با ترکیبی از سیمان پرتلند یا غیر پرتلند، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی دیگر به دست می آید که به نسبت مشخصی با یکدیگر مخلوط می شوند. اﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﻣﺸﺨﺺ، ﻃﺮح اﺧﺘﻼط ﻧﺎم دارد ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪام ﺑﺮاﺳﺎس ﻓﺮمول و ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه اند. ﻃﺮح اﺧﺘﻼﻃ، وﯾﮋﮔﯽ ﭘﻨﻬﺎن ﮐﯿﻔﯿﺖ تایل‌های ﺑﺘﻦ اﮐﺴﭙﻮز اﺳﺖ.

وجود الیاف پلیمری و الیاف طبیعی نیز در ترکیبات بتن‌های اکسپوز، آن‌ها را از بتن‌های معمولی متمایز کرده است. این الیاف باعث می‌شوند که سطح بتن، ظاهری صاف و صیقلی به خود بگیرد.

بتن اکسپوز چه کاربردهایی دارد؟

نمای خارجی ساختمان
طراحی داخلی ساختمان
نمای شهری، پوشش حمل‌ و نقل و جاده‌ای
ساخت سازه‌های آبی و استخر
بناها و پروژه‌های عمرانی بزرگ
محوطه‌سازی و کف‌سازی

نصب بتن‌ اکسپوز به چند روش انجام می‌شود؟

این نوع بتن با استفاده از دو روش خشک و دوغابی نصب می‌شود. در روش دوغابی، تایل‌ها یا پنل‌ها پس از چیده شدن در کنار هم، با دوغاب تشکیل شده از ماسه، سیمان سیاه و سفید، آب و چسب بتن، به ضخامت سه الی پنج سانتی‌متر، روی سطح مورد نظر نصب می‌شوند. در روش خشک نیز پنل‌ها با استفاده از زیرسازی‌ فلزی با چسب مگااستون، زیر سازی فلزی و پیج کردن تایل‌ها به آن و نصب تایل با چسب Bk2F به نمای مورد نظر متصل می‌شوند.

استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز چه مزایایی دارد؟‌

استحکام و دوام بسیار بالا نسبت به بتن‌های معمولی
سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف
مقاوم در برابر حرارت و آتش‌سوزی
مقاوم در برابر رطوبت و یخ‌زدگی
ایجاد نمایی زیبا و منحصر به فرد
تولید و اجرا در ابعاد و طرح‌های متنوع
داشتن وزن کمتر نسبت به مصالح ساختمانی دیگر
کمک به کاهش هزینه‌ها در پروژه‌های ساختمانی
داشتن قابلیت رنگ‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا
مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه‌ها
سرعت اجرای بالا
طول عمر بالا
عایق صوتی و حرارتی

قیمت بتن اکسپوز به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید بتن‌های نما مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت بتن اکسپوز است. به طور کلی قیمت بتن اکسپوز به عوامل مختلفی مانند ابعاد بتن، ضخامت تایل، نوع طرح و رنگ بستگی دارد.

بلوک نمادار چیست؟‌

دیوارکشی با استفاده از بلوک نمادار بتنی، یک جایگزین مناسب برای دیوارهای سنگی و آجری به حساب می‌آید. این بلوک‌ها قطعات پیش ساخته‌ یک رو نما و دو رو نما هستند که به صورت مکانیزه، در ابعاد مهندسی شده، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دو نوع شامل بلوک‌های نمادار نرمال، جهت دیوارکشی و ژئوبلوک ها، جهت دیوار حائل و در رنگ بندی های متنوع تولید می‌شوند. این مصالح ساختمانی مانند بتن‌های اکسپوز، بعد از نصب به نماکاری نیازی ندارند و نماکاری، جزئی از فرآیند تولید این بلوک ها می باشد.

مزایای بلوک نمادار

مزایای بلوک‌های نمادار

استاندارد بالای تولید
مقرون به صرفه و اقتصادی
عملکرد لرزه ای بالا
نصب آسان و سریع
عدم پرت مصالح
عدم نیاز به برش قطعات
امکان برچیدن و نصب مجدد
دوام و ماندگاری بالا
مقاوم در تمام شرایط آب و هوایی
عدم احتیاج به بندکشی
زهکشی مناسب

بلوک‌های نمادار چه کاربردهایی دارند؟‌

دیوارهای حصار، حائل، حریم راه و تراس بندی
سوله
پل سازی
محوطه سازی و پله بندی
کانال انتقال آب
ساختمان سازی

خرید بتن اکسپوز و بلوک نمادار از گروه بینا

برای خرید بتن اکسپوز و بلوک نمادار، با قیمت مناسب و بهترین کیفیت، می‌توانید به سایت گروه بینا با آدرس اینترنتی https://binnagroup.ir مراجعه کنید. گروه بینا، خدمات فروش و اجرای نمای داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد و در تولید و اجرای بتن‌های اکسپوز، بلوک‌های نمادار، تامین ترمووود و پنجره‌های چوبی تخصص بالایی دارد. این گروه همواره سعی دارد با ارائه بهترین و زیباترین محصولات، مشتریان خود را راضی و خشنود نگه دارد. اولویت اصلی گروه بینا، بالا بودن کیفیت محصولات، خدمات و همچنین پاسخگویی به موقع به مشتریان و تامین نیازهای آن‌ها می‌باشد.