تسهیل ورود مواد اولیه به کشور

معاون وزیر صمت گفت: رفع ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه با توجه به ایجاد ارزش افزوده و توسعه صادرات محصولات آلومینیومی در دستور کار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در نشست مشترک معاون وزیر صمت با سندیکای صنعت آلومینیوم، اعضا این سندیکا با تشریح مشکلات و چالش‌های این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تأمین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و تسهیل در مشکلات ارزی شدند.

فرشاد مقیمی در نشست با سندیکای آلومینیوم، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: تأمین مواد اولیه علاوه بر حفظ و صیانت از تولید در ایجاد ارزش افزوده و حفظ اشتغال مؤثر بوده و ما با جدیت بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی در این حوزه تمرکز کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه و نقش این مواد اولیه در افزایش تولید صنایع وابسته به آلومینیوم و کاهش قیمت تمام شده محصولات آلومینیومی افزود: تولید آلومینیوم در کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به صورت شبکه‌ای بر روی سایر صنایع وابسته به صنعت آلومینیوم به ویژه صنایع لوازم خانگی و خودرو بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

مقیمی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت تأمین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت تسهیل و شرایط برای توسعه این صنعت در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر مناسب فراهم شود.

گفتنی است؛ در این نشست درباره راهکارهایی جهت رفع مشکلات عرضه ناکافی شمش آلومینیوم در بورس فلزات و ساماندهی وضعیت سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی مندرج در سامانه بهین یاب با محوریت تشکل‌های مرتبط تصمیمات لازم اتخاذ شد.