تشکیل 12 پرونده برای عاملین احتکار سیمان

فرماندار شهرستان اسکو از تشکیل ۱۲ پرونده تعزیراتی برای عاملان احتکار سیمان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین: بابک رضی منش در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان اسکو اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت سالانه این شهرستان بالای ۱۳ درصد است و با توجه به افزایش روز افزون جمعیت سهند از زمان سرشماری سال ۹۵ تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر به جمعیت شهرستان اضافه شده که در تخصیص کالاهای اساسی لحاظ نمی‌شود.

فرماندار شهرستان اسکو کمبود سیمان را یکی از دغدغه‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم بالای ساخت و ساز، متأسفانه از ۳۰۰ تن سهمیه سیمان برای مراکز عرضه مصالح ساختمانی ۱۰۰ تن به این شهرستان اختصاص می‌یابد که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز شهرستان نیست‌.

رضی منش بر افزایش نظارت بر توزیع عادلانه توسط عاملین فروش تاکید کرد و ادامه داد: از زمان تعیین برش شهرستانی در راستای جلوگیری از احتکار و کم فروشی، نظارت‌های مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی انجام گرفته و تاکنون ۱۲ مورد پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که در جهت حمایت از اصناف قانونمند به عاملین متخلف سیمان تخصیص نخواهد یافت.

وی از کمبود واحدهای نانوایی در شهر سهند به خصوص در فاز ۳ این شهر انتقاد کرد و گفت: عدم تخصیص آرد متناسب با میزان جمعیت شهرستان و عدم پیش بینی جمعیت شناور و گردشگر موجب مشکلاتی در شهرستان شده است به طوری با توجه به سرانه مصوب ماهانه قریب به ۵۰۰ تن آرد کمتر از نیاز شهرستان تخصیص می‌یابد.

وی همچنین تعداد نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان اسکو در سال ۹۸ را ۶۵۰۰ عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۹۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بیش از ۹ هزار مورد نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان به عمل آمده است افزود: با تلاش گشت مشترک‌بازرسی ۱۲۰۰ مورد از این تعداد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده که در مقایسه با مدت مشابه ۳۰۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۳۲۹ مورد بازرسی انجام گرفته که از این تعداد ۲۰۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است که نشان از اهتمام متولیان بر نظارت و برخورد با متخلفان می‌باشد.