تفاهمنامه طرح ملی مسکن با اتاق بازرگانی امضا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این مراسم اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب به دنبال برنامه ریزی برای تحقق این شعار بودیم. در این خصوص در حوزه مسکن به دنبال این جهش هستیم که با این تفاهمنامه صورت عملی خواهد گرفت.

وی با بیان این که در طرح ملی مسکن، سهمیه استان تهران 73 هزار واحد در نظر گرفته شده بود که 66 هزار نفر در مراحل اول و دوم ثبت نام کردند و پالایش شدند، افزود: از این  تعداد 44 هزار واحد در شهرهای جدید و 20 هزار واحد نیز در سایر شهرهای استان تهران ساخته شود.

وی تاکید کرد: طرح ملی مسکن یک کار مشترک است و از همه افراد حقوقی و حقیقی برای مشارکت دعوت به عمل آوردیم. آمادگی داریم با کسانی که زمین یا واحد نیمه‌ساخته دارند و یا واحدهایشان به پایان رسیده و در حال فروش هستند به دنبال تهاتر هستیم در قالب اقدام قانونی کار لازم را انجام دادیم که آگهی فراخوان داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که خوشبختانه روزنه امید باز  شده برای ساخت توسط انبوه سازان رعایت استانداردهای لازم و صنعتی سازی است که لازم است در مساکنی که برای اقدام ملی در نظر گرفته می شود این موضوع در نظر گرفته شود.

محبت‌خواه گفت: در تمامی شهرهای تهران در 14 شهرستان در نظر گرفته‌شده زمین ها آماده است. امروز بعد امضای این تفاهمنامه با انبوه سازان امضا شود در شهرهایی که زمین ها آماده است بلافاصله از طریق قانونی فراخوان انجام و زمین ها تحویل داده می شود. طبق قیمتی که در شورای مسکن استان تهران مصوب شده این ها ساخت را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پروژه های مشارکتی 900 واحد در تهرانسر در سه شیفت کاری در حال کار است؛ فونداسیون در حال انجام است و 1100 واحد هم به زودی فراخوان گذاشته خواهد شد. از کسانی که زمین دارند و به اداراه کل راه و شهرسازی مراجعه کردند برای امضای توافق نامه دعوت کرده‌ایم.