دولت باید قیمت سیمان را اصلاح کند

یک تولیدکننده سیمان گفت: دولت و وزارت صمت و بورس کالا باید نسبت به اصلاح قیمت پایه سیمان در بورس اقدام کنند.
به گزارش صدای بورس، ابراهیم غلام زاده‌، تولیدکننده سیمان با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق در سال آینده که اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر تولیدکنندگان و کارفرمایان دارد، افزود: با در نظر گرفتن افزایش ۵۰۰ تا ۹۰۰ درصدی گاز در سالجاری و همچنین قطعی گسترده گاز و برق که با کاهش تولید باعث افزایش بهاء تمام شده سیمان شده است ، در سال آینده اگر کف قیمت سیمان در بورس به هر تن ۶۰۰ هزار تومان نرسد ، صنعت سیمان کشور با معضلات متعددی مواجه خواهد شد .

وی گفت: وقتی پایه حقوق ۵۷ درصد افزایش پیدا می کند ، حق بیمه سهم کارفرمای تامین اجتماعی هم ۵۷ درصد افزایش می یابد که این یک بار مالی مضاعفی ایجاد می کند .

وی افزود: با توجه به این افزایش حقوق، سازنده های قطعات و غیره نیز مجبور هستند قیمت قطعه تولیدی را افزایش دهند ، همچنین در بخش معادن و ماده اولیه و حقوق رانندگان که باعث افزایش کرایه ها می شود و دهها موارد مرتبط دیگر که در نهایت قیمت تمام شده محصولات تولیدی را افزایش می دهد .

به گزارش تسنیم، این تولیدکننده سیمان با اعلام اینکه این افزایش هزینه ها برای تولیدکنندگان و کارفرمایان در کجا می خواهد جبران شود ؟ ، اظهارداشت: هیچ طرح و برنامه ای تاکنون برای جبران این هزینه ها عنوان نشده است. دولت و وزارت صمت و بورس کالا در اسرع وقت باید نسبت به اصلاح قیمت پایه سیمان در بورس اقدام کنند.