ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

معاون وزیر راه: باید همه دست به دست هم دهیم تا به نهضت خانه‌سازی که در وزارت راه آغاز شده است، سرعت بخشیم

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر و در جلسات متعدد با بخش خصوصی قراردادهایی در سازمان ملی زمین و مسکن تنظیم شده که سعی شده اشکالات قبلی آن‌ها به حداقل برسد، افزود: سعی ما در بخش دولتی بر این است که منافع مشترک هر دو طرف را در قراردادهایمان لحاظ کنیم تا هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند به حداکثر خواسته‌هایشان برسند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح سیاست‌های دولت در بخش مسکن اظهار داشت: نخستین تکلیف دولت در بخش مسکن اتمام پروژه مسکن مهر بود. تا زمانی که پرونده مسکن مهر بسته نشده بود نمی‌توانستیم طرح دیگری را آغاز کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین طرح وزارت راه و شهرسازی این بود که در یک اقدام ملی و در راستای رونق تولید مجدد مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای دهک‌های مختلف را کلید بزند، افزود: در این طرح تا دو سال آینده ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد که از این میان سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه تخصیص زمین برای ۲۰۰ هزار واحد را بر عهده دارد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تجربه دولت در مشارکت با بخش خصوصی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۱۳۰۰ پروژه در کشور به صورت مشارکتی اجرا شده که از این میزان حدود ۹۵ درصد آن‌ها به سرانجام رسیده که این خود اتفاق مثبتی است و باید همه تلاشمان را در استفاده از این ظرفیت گسترده به کار گیریم و همه دست به دست هم دهیم تا به نهضت خانه‌سازی که در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، سرعت بخشیم.