معرفی ۱۴۰ هزار نفر برای دریافت وام مسکن روستایی

بنا به گفته معاون بنیاد مسکن از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مصوبه سال جاری تاکنون ۱۴۰ هزار واحد به بانک‌ها معرفی شده و ۴۰ هزار نفر عقد قرارداد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ی اجرا رسانده که از این تعداد ۲۱۹ هزار واحد در روستاها قرار دارد. دولت در این بخش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد پرداخت می‌کند که از شهریورماه سال جاری به سیستم بانکی ابلاغ و در ماه‌های بعد وارد فرآیند پرداخت شد.

طبق آخرین آماری که مجید جودی ـ معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه داده، از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مصوبه سال جاری تاکنون ۱۶۵ هزار واحد توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ابلاغ استانی شده است. بنیاد مسکن ۱۴۰ هزار واحد را به بانک‌ها معرفی کرده و ۴۰ هزار نفر عقد قرارداد کردند.

وی تصریح کرد: در برنامه است که تا پایان اسفندماه امسال تمام وام‌هایی که به بنیاد مسکن ابلاغ شده منجر به عقد قرارداد شود.

جودی روند احداث و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن را در روستاها تشریح کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۲۱۹ هزار واحد مسکونی روستایی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شده است.

بنابراین گزارش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرا، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.