نقش آفرینی بانک ملی ایران در توسعه زنجیره ارزش صنعت کاشی و سرامیک کشور

بانک ملی ایران طی سال های اخیر با تامین مالی و تخصیص اعتبار به پروژه های بزرگ زیربنایی و مهمترین طرح های عمرانی کشور نقش فعال و همکاری های گسترده ای در مسیر ایجاد فرصت های اشتغالزایی پایدار در کشور و توسعه ظرفیت های ملی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، این بانک به عنوان حامی صنعت و بازوی پرتوان و تأمین کننده نیاز دولت به تأمین نقد‌ینگی و پوشش هزینه‎ پروژه های زیربنایی د‌ر راستای تحقق توسعه همه جانبه و خود‌کفایی کشور، شرکت کاشی و سرامیک حافظ در استان فارس را با تامین مالی و گشایش اعتبارات اسنادی در جهت اشتغالزایی، توسعه، رونق تولید و برطرف نمودن نیازهای کشور حمایت کرده است.
بابک مستوری مدیر کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در شیراز، گفت: این کارخانه با تکیه بر صنعتگران داخلی و همچنین کمک ها و خدمات مالی بانک ملی ایران به تکمیل و توسعه زنجیره ارزش و آنچه هدف گذاری کرده بود نظیر؛ ¬ایجاد فرصت های اشتغالزایی، بومی سازی محصولات، توسعه ظرفیت ها و صادرات دست یافت.
این کارآفرین برتر استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: این واحد صنعتی با تامین مالی بانک ملی ایران در استان فارس توانسته با بکارگیری فناوری‌های نوین، تامین ماشین آلات و راه اندازی دستگاه های جدید، محصولات پُرسلان را با استانداردهای روز دنیا در سایز های مختلف از کوچکترین سایز تا بزرگترین سایز 100 در100 نانو پولیشی و غیر پولیشی تولید کند.
در ادامه نیز مهرداد پاک دهی مدیر تولید کارخانه افزود: این واحد صنعتی با حمایت های بانک ملی ایران و با تکیه بر صنعتگران ماهر و متخصصان داخلی با دستیابی به دانش فنی موفق شده، ضمن تکمیل زنجیره تولید و رفع کامل نیاز داخل، ظرفیت خط تولید کارخانه را به بیش از 15 هزار متر مکعب در روز افزایش و زمینه اشتغال بیش از 400 نفر به صورت مستقیم را نیز فراهم کند.
کریم ریگی زادگان، رئیس اداره امور شعب استان فارس با تأکید بر لزوم تأمین مالی صنایع و حمایت از تولیدکنندگان این استان اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی بخش تولید وصنعت کشور در پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی که زنجیره ارزش را در استان تکمیل نمایند، همواره آماده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از بانک ملی ایران برای اقدامات مؤثر در حمایت از صنایع استان تاکید کرد: تاکنون تسهیلات مختلفی از سوی بانک‌ ملی ایران به شرکت های مستقر در استان اعطا شده که این میزان در سال‌های گذشته محدود بوده است اما با حمایت‌های انجام شده میزان پرداختی‌ها سال به سال در حال افزایش است.
گفتنی است: کارخانجات کاشی حافظ با بیش از چهار دهه سابقه فعالیت در صنعت سرامیک کشور از نخستین مجموعه‌های تولید کاشی و سرامیک در کشور و از خوش‌نام‌ترین و معتبر‌ترین تولیدکنندگان داخلی این صنعت است که فعالیت خود را با احداث کارخانه‌ای به وسعت ۴۱ هکتار در نزدیکی شهر شیراز آغاز کرد.