نکات طلایی در خرید مصالح فولادی ساختمانی

در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات بسیار مهمی درباره خرید هر یک مصالح فولادی ساختمانی آشنا کنیم.
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سيما، برای خرید مصالح فولادی ساختمانی خود به چه نکاتی دقت می‌کنید محصولاتی مانند میلگرد که عضو جدایی ناپذیر همه ساختمان‌ها است یا رابیتس که با حضور خود بسیاری از فرآیند‌های ساختمانی را ساده‌تر و محکم‌تر می‌نماید و یا حتی مفتول آرماتور بندی که کاربرد بسیار خاصی دارد.

رسیدن به بهترین کیفیت در محصولاتی مانند میلگرد یا مفتول آرماتور بندی باعث می‌شود تا از نظر سازه‌ای نیز شرایط بهتری برای ساختمان خود ایجاد کنید. رابیتس نیز از جمله محصولات مورد علاقه سازنده‌های امروزی است، که وزن بر روی قیمت رابیتس تاثیر زیادی دارد. برای یک خرید ایده آل برای همه این محصولات در ادامه با ما همراه بمانید.

نکاتی برای خرید میلگرد
برای خرید میلگرد در درجه اول باید به نوع مورد نیاز آن در ساختمان دقت کنید. برای هر یک از اعضای سازه‌ای نیاز به میلگرد‌هایی با نمره مختلف خواهید داشت. هم چنین میلگرد خریداری شده باید از نظر مقاومت نیز شرایط مناسبی داشته باشد. نکات زیر می‌تواند شما را در خرید این محصول راهنمایی کند:

دقت کنید که حتما محصولاتی را خریداری کنید که بر اساس استاندارد‌های معتبر ایرانی و جهانی تولید شده باشند.
میلگرد‌ها باید حتما همراه خود برگه آزمایشات مختلف مقاومتی را نیز همراه داشته باشند. زیرا این آزمایش‌ها برای ارجاع به سازمان‌های زی ربط اهمیتی زیادی خواهد داشت.
میلگرد‌های آج دار خاصیت سازه‌ای داشته و میلگرد‌های ساده را نمی‌توان برای چنین منظوری مورد استفاده قرار داد.
خرید میلگرد را بهتر است به صورت یک بار برای کل ساختمان انجام دهید تا در قیمت آن صرفه جویی نموده و حتی تخفیف دریافت کنید.
نکات طلایی در خرید مصالح فولادی ساختمانی

خرید مفتول آرماتور بندی
برای خرید مفتول آرماتور بندی نیز بهتر است نکات مهمی به شرح زیر را مد نظر قرار دهید:

برای آرماتور بندی در ساختمان بهتر است از مفتول آرماتور بندی نمره ۱.۵ استفاده کنید که هم مقاومت خوبی داشته و هم انعطاف پذیری بالایی دارد.
خرید مفتول آرماتور بندی در کلاف‌های بزرگتر و به صورت کلی می‌تواند قیمت آن را برای شما بهینه‌تر کند.
مفتول سیاه معمول‌ترین جنس برای مفتول آرماتور بندی است که در زمان خرید می‌توانید دست روی آن بگذارید.

نکات طلایی در خرید مصالح فولادی ساختمانی

مشخصات و ویژگی‌هایی که در خرید رابیتس باید دقت کنید
ورق رابیتس بر اساس وزن به ۴ دسته سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شوند. هر یک از این محصولات نیز جایگاه خاص خود را در ساخت و ساز‌های امروزی دارد. این محصول برای افزایش میزان چسبندگی بتن و سیمان در ساختمان سازی استفاده می‌شود. برای خرید آن نیز می‌بایست به نکات زیر دقت کنید:

برای کار‌های حساس‌تر بهتر است دست روی رابیتس‌هایی بگذارید که اندازه چشمه کوچک تری دارند.
برای خرید رابیتس نیازی به خرید خیلی بیشتر از حجم این محصول نبوده و با می‌دقت می‌توانید با حداقل میزان دور ریز این محصول را استفاده کنید.
تعداد ستون‌های رابیتس نیز نکته بسیار مهمی برای خرید این محصول محسوب می‌شود که باید بر اساس کاربرد مورد نظر دست روی آن بگذارید.

خرید هر یک از مصالح ساختمانی مانند میلگرد ها، رابیتس و مفتول آرماتور بندی با توجه به اهمیت آن‌ها باید با دقت بالا انجام پذیرد. به همین دلیل بهتر است حتما در این انتخاب جستجوی کاملی انجام دهید.