هجوم متقاضیان مسکن از ۲ استان به چهارمحال وبختیاری

گروه استان‌ها_معاون بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر متقاضیان مسکن از استان‌های اصفهان و خوزستان در این استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، اظهارداشت: به علت شرایط آب و هوای استان تعداد متقاضیان مسکن از استان‌های اصفهان و خوزستان در استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافته و در تابستان به استان ما سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژ‌ه‌های ستاد بازآفرینی شهری، افزود: با توجه به اینکه شهرداری مشکلات شهر را به خوبی می‌شناسد بنابراین می‌تواند در ستاد بازآفرینی و اجرای پروژه‌ها در بافت فرسوده نقش موثری را ایفا کند.

اسماعیل ریاحی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در  ادامه جلسه با تأکید بر انسجام و هماهنگی فکری در بین شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهارداشت: سرمایه‌ اجتماعی مردم نباید دچار خدشه و مردم ناراضی باشند بنابراین می‌طلبد یک گروه 3 نفره متشکل از نمایندگان 3 دستگاه در راستای بررسی پروژه‌های بازآفرینی شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر فکر کنیم، افزود: تعریف پروژه‌های گردشگری که بتواند به اقتصاد محله و شهر کمک کند در دستور کار قرار گیرد.

ریاحی با بیان اینکه شهرداری علیرغم کمبود اعتباراتش تاکنون از اجرای پروژه‌ها عقب نبوده است، ادامه داد: ستاد بازآفرینی باید با انسجام سازمانی و درونی بیشتر به کمک مدیریت شهری بیاید و سیاستگذاری‌های راه و شهرسازی در بازآفرینی قوی‌تر و نقش‌آفرینی شهرداری هم بیشتر شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در راستای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری باید بررسی‌های لازم انجام و تعامل بیشتری بین ستاد بازآفرینی و شهرسازی ایجاد شود.

وی گفت: امروز باید کمک کنیم تا مشکلات موجود رفع و در راستای جذب اعتبارات با همکاری ستاد بازآفرینی از طریق مرکز تلاش کنیم.