پرداخت ۵۱۴ میلیاردتومان تسهیلات به ۹۰۰۰ واحد در بافت فرسوده

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۰۰۰ واحد در بافت فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: تهران،خراسان‌رضوی و اردبیل بیشترین تسهیلات بافت فرسوده را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن، آخرین روند ارائه تسهیلات به متقاضیان بافت‌های فرسوده شهری را طی سال جاری اعلام کرد.

مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن گفت: طبق برنامه مصوب، ارائه تسهیلات به ۲۰ هزار واحد بافت‌فرسوده از محل منابع بانک و همچنین وجوه اداره شده صندوق ملی در برنامه کاری بانک‌مسکن قرار دارد که از این میزان تاکنون به ۹۰۰۰ واحد تسهیلات از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

علمداری افزود: تاکنون ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به ۲۲۳۸ واحد در تهران

این مقام مسئول در بانک مسکن بیشترین رقم پرداختی تسهیلات در بافت‌های فرسوده را مربوط به استان تهران با ۲۲۳۸ واحد عنوان کرد و گفت: بعد از تهران، استان‌های خراسان‌رضوی و اردبیل بیشترین رقم تسهیلات بافت‌های فرسوده را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات بافت‌های فرسوده در تمامی استان‌ها انجام شده است و خراسان‌جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد هرکدام با ۱۷ و ۲۵ فقره پایین‌ترین تعداد تسهیلات این بافت‌ها را به خود اختصاص دادند.

علمداری یادآور شد: تسهیلات بافت‌فرسوده که از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد است که از محل منابع بانک و وجوه اداره شده توأمان پرداخت می‌شود. مازاد بر این مبلغ اگر انبوه‌سازی نیاز به تسهیلات داشته باشد با نرخ ۱۸ درصد تسهیلات جدید پرداخت خواهد شد.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده در بافت‌های فرسوده شهری را از سوی بانک در تهران اعلام کرد و توضیح داد: تهران به سه منطقه شرق، غرب و مرکز تقسیم شده که در سال جاری و تاکنون در مدیریت شرق ۹۹۳ واحد، در مدیریت غرب ۶۷۹ واحد و مدیریت مرکز ۵۶۴ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

علمداری در خصوص ارائه تسهیلات به طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد: در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، بانک مسکن پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و منتظر است تا به مرحله دریافت وام برسند.