پرهیز از انحصار در تولید مصالح ساختمانی در اردبیل

اردبیل – معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: انحصار در تولید و عرضه مصالح ساختمانی باکیفیت برای مدیریت بهتر باید از دست عده‌ای محدود خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسلامی شامگاه شنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین عنصر در ساخت و ساز استفاده از مصالح باکیفیت بومی است که می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید و ارتقای ساخت و ساز با معیارهای بومی و متناسب با اقلیم اردبیل کمک کند.

وی فعالیت کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف را در تولید و تأمین مصالح استاندارد به ویژه عرضه بتن آماده و سایر مصالح مورد نیاز یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرار شده به صورت جدی دستگاه‌های مرتبط به ویژه نظام مهندسی، استاندارد، آزمایشگاه خاک و برخی دستگاه‌های عمرانی در این بخش ورود پیدا کنند.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ضرورت تأمین قیر مورد نیاز را برای آسفالت ریزی در سال کاری و عمرانی پیش رو یادآور شد و بیان کرد: با پیگیری نمایندگان استان و مسئولان تأمین قیر رایگان برای برخی نهادهای عمرانی و همچنین قیر یارانه دار با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید به شکل صحیح برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت و بازدیدهای مستمر را از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام گفت: تلاش بر این است تا با رویکرد جدید دولت سیزدهم پروژه‌های عمرانی در حال اجرا با کیفیت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.