پیشرفت ساخت ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها به ۶۴ درصد رسید

تهران- ایرنا- معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد در دست ساخت قرار دارد از آغاز احداث ۷ هزار واحد روستایی جدید در کمتر از یک ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مجید جودی» اظهار کرد: در مجموع ۱۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده حدود ۶۴ درصد است.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحدهایی که در روستاها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث قرار دارد از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذر سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته است که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها ابلاغ شده است.

جودی افزود: از تعداد ۱۰۵ هزار واحد معرفی شده توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها حدود ۴۲ هزار واحد با بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۷ هزار واحد نیز در فاصله کمتر از یک ماه انعقاد قرار داد کردند که برای برخی از واحدها نیز اجرای فونداسیون انجام شده است.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در روستاها و نیمی دیگر در شهرهای کوچک و سایر شهرها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.