۳۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان همدان به بهره برداری رسید

همدان-ایرنا- آئین بهره بردای از ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی و آغاز ساخت ۴۶۰ واحد مسکن مددجویان روستایی با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در روستای کوزره از توابع بخش شراء شهرستان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در قهاوند یک واحد از ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی روستایی تحویل داده شد و برای ۴۶۰ واحد مسکن مددجویی، با بسیج سازندگی تفاهم نامه امضا و مقرر شد تا پایان ۱۴۰۱ تحویل شود.

«سید مرتضی بختیاری» اظهار داشت: واحدهای مسکن مددجویان بطور میانگین ۶۵ متر مربع و با هزینه ۳۶ میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: کمیته امداد هشت و نیم میلیارد تومان وام بلاعوض و پنج میلیارد تومان تسهیلات و بنیاد مسکن ۱۴ و نیم میلیارد تومان تسهیلات و هشت میلیارد تومان بلاعوض برای احداث این واحدها پرداخت کرده و آورده مددجویان هم ۱۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی تا ۲ سال آینده در کشور ۴۰ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان نیز قرار است ۱۰ هزار واحد در ۱۸ ماه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده شود.

۳۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان همدان بهره برداری شد

بختیاری با اشاره به اینکه یکی از ارکان توانمندسازی مددجویان بحث تامین مسکن است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود از طریق تفاهم‌نامه با دیگر نهادهای انقلابی، خانواده‌های فاقد مسکن صاحب سرپناه مناسب شوند.

رییس کمیته امداد با تقدیر از مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، تاکید کرد: از طریق هم‌افزایی با مجموعه صنعتی گلرنگ، ۳۰ واحد مسکن در شهرستان تویسرکان برای مددجویان احداث شده است.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می کنند.