۴۸ میلیارد تومان، عملکرد کارت مصالح ساختمانی در سال 99

جواد حق شناس با اعلام نحوه قیمت گذاری مسکن ملی گفت: از سال گذشته استفاده از کارت مصالح ساختمانی را برای پروژه های مسکن ملی اغاز کرده ایم.

اقتصاد ۲۴- جواد حق‌شناس معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در در مراسم سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام با اشاره به قیمت تمام شده مسکن ملی اظهار داشت: برنامه وزارت راه و شهرسازی این است که قیمت ساخت در قرارداد با پیمانکاران ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به اضافه ۵ درصد و منهای ۱۰ درصد براساس موقعیت و نوع پروژه باشد. همچنین مبنای تعدیل هم لیست سه ماهه دوم سال ۹۹ سازمان برنامه و بودجه است.

وی ادامه داد: قیمت پایه این است و آنچه که سازمان برنامه و بودجه تعدیل می‌کند به آن اضافه خواهد شد.

حق‌شناس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح استفاده از کارت مصالح ساختمانی به کجا رسید و آیا در پروژه‌ای از این طرح استفاده شد، گفت: شرکتی برای کادر مصالح ساختمانی تاسیس شد که مشغول به کار است و قرارداد آن بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن منعقد شد. قرار بر این بود که این شرکت تامین فولاد، سیمان و سایر مصالح ساختمانی را انجام دهد، اما پیشنهاد ما به دولت این بود که تنخواهی در اختیار قرار دهد تا بتوانیم ظرف دو سال پیش‌خرید مصالح را انجام دهیم، اما به دلیل نبود منابع، پیشنهاد ما به طور کامل به اجرا نرسید.
درآمد بالا با دستگاه جدید سیمان پاش

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عملکرد کارت مصالح ساختمانی در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده که در برخی از پروژه‌ها از این طریق به اجرا رسیدند.