‌قطعات مورد نیاز صنایع هر چه سریع تر ترخیص شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعات مورد نیاز برخی صنایع ترخیص نمی شود و این مساله می تواند منجر به تعطیلی صنایع شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی گفت: آقای رئیس جمهور! گرانی‌ها بیداد می‌کند و متأسفانه خودرو، مسکن، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی لحظه به لحظه گران‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چرا قطعات مورد نیاز صنایع ترخیص نمی‌شود، گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است شاهد تعطیلی بسیاری از صنایع باشیم لذا بانک مرکزی باید تخصیص ارز را تسهیل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از مدت‌ها بالاخره وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و مردم انتظار دارند با مشخص شدن وزیر صمت شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت فولاد سه برابر شده، گفت: دولت و وزارت صمت باید نسبت به کاهش قیمت فولاد اقدام کنند و متأسفانه در این شرایط شاهد صادرات بی رویه فولاد هستیم که باید از آن جلوگیری شود.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: مصرف فولاد در کشور به مراتب کمتر از تولید آن است و همچنین قیمت فولاد در حال حاضر از قیمت جهانی آن بالاتر است و وزیر صمت و ستاد تنظیم بازار باید قیمت فولاد و همچنین سایر مصالح ساختمانی را کنترل کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده چندین بار به سرپرست وزارت صمت اعلام کردم که قیمت میلگرد نهایتاً باید کیلویی ۸,۵۰۰ تومان باشد که به آن توجه نشد و متأسفانه بازار را رها کرده اند.