آیا در ایران، به بی‌مسکن‌ها زمین مجانی خواهند داد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که اصولا در شهرهای کوچک 40 درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود.

وی در ادامه افزود: «390 کیلومتر از  کریدور جنوب در استان بوشهر است که عمده طول کریدور به طول 270 کیلومتر به اتمام رسیده است و باقیمانده کریدور پیشرفت مناسبی دارد.

احداث چهارمیلیون واحد مسکونی برای چهار سال در برنامه قرار داده شده است. احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در خصوص آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن انجام شد.

برای آنکه طبق زمانبندی به انجام کار برسیم و با توجه به اینکه ساخت مسکن حداقل به دو سال زمان نیاز دارد، نیاز است تا دوم میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

اصولا در شهرهای کوچک 40 درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود. تسهیلات بسیار مناسبی در قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و ابلاغ کرده، پیش‌بینی شده است. همچنین خدماتی است که دولت به رایگان در اختیار مردم قرار می هد.

موضوع جهش تولید مسکن متقاضی محور است با توجه به تجربه های دریافتی از مسکن مهر و مسکن ملی در مناطقی مسکن احداث خواهد شد که متقاضی واقعی وجود داشته باشد. تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است و تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم کار را آغاز کنیم».