احداث بزرگترین کارخانه تولید اسلب ایران در شهرک صنعتی رفسنجان

گروه تولیدی فخار اقدام به راه اندازی خط تولید اسلب سرامیک های سایز بزرگ در واحد تولیدی جدید خود با نام پارمیس نموده است که پس از راه اندازی به عنوان بزرگترین تولید کننده اسلب ایران شناخته می شود.

کارخانجات کاشی و سرامیک فخار رفسنجان مجموعه ای از چهار کارخانه تولیدی در استان کرمان، شهرستان رفسنجان است که از سال 1369 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه متشکل از چهار سایت تولیدی (فخار، برلیان، لوتوس و درین سرام) است که سه سایت آن به تولید کاشی و سرامیک و یک سایت به تولید لعاب کاشی و سرامیک اختصاص دارد. سایت جدید این شرکت با نام پارمیس که به تولید سرامیک سایز بزرگ اسلب اختصاص دارد در نیمه دوم 1400 راه اندازی می شود.
کیفیت محصولات فخار نتیجه تلاش کادر مجرب آن و به کارگیری ماشین آلات روز دنیا و نوآوری در طراحی و تکنولوژی مورد استفاده است. تنوع و گستردگی کاشی و سرامیک این کارخانجات باعث شده است از استقبال خوبی در بازار و در میان مردم برخوردار باشد. گروه تولیدی فخار توانسته است با ارائه کاشی و سرامیک در ابعاد مختلف مطابق با نیاز مصرف کننده جایگاه خوبی در ایران پیدا نماید. این گروه با هدف ارائه محصولات مطابق با نیاز مردم اقدام به تولید اسلب یا همان سرامیک های سایز بزرگ نموده است.
راه اندازی خط تولید اسلب در کارخانجات کاشی فخار

راه اندازی خط تولید اسلب در کارخانجات کاشی فخار

کارخانه تولید کاشی پارمیس با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر با تولید نسل جدید کاشی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره بر داری می رسد که بزرگترین کارخانه اسلب در ایران خواهد بود.

به گزارش کاشی لند به نقل از خانه خشتی از رفسنجان؛ گروه تولیدی کاشی فخار رفسنجان صبح روز پنج شنبه 21 مردادماه، جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه از دفتر مرکزی، کارگاه سنگ شکن و خطوط لوله این کارخانه بازدید کردند.

سیدعلی حسینی مدیرعامل کارخانه کاشی فخار در نشست خبری بعد از بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت کاشی فحار در سال ۶۹ در شهرک صنعتی تاسیس شد و در حال حاضر ۴ واحد صنعتی در شهرک فعال هست که سه واحد، تولید انواع کاشی و سرامیک را دارند و یک واحد شرکت رنگ و لعاب لوتوس که مواد اولیه سه واحد را تولید می کنند.

وی افزود: هزار نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، گروه تولیدی کاشی فخار بعد از شرکت ملی صنایع مس که یک مجموعه دولتی است بیشترین اشتغالزایی را در شهرستان داشته است.

حسینی بیان کرد: ۴۰ درصد پرسنل ما مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری هستند و بقیه از دیپلم و فوق دیپلم که مرتبط به امور فنی است در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل کارخانه کاشی فخار گفت: تولید سالیانه این کارخانه ۱۲ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرمیک و پرسلان است و یکی از مشخصه های گروه تولیدی فخار کیفیت محصول با استفاده از مواد اولیه ای که از کشورهای ایتالیایی اسپانیایی و هم مواد اولیه ای که خودمان تولید می کنیم، است.

وی ادامه داد: تکنولوژی به روزی که مجموعه فخار دارد و تنوع بالای محصولات فخار هم از دیگر مزیت های این کارخانه است و به خاطر همین بوده در بازار و فروش محصول موفق بودیم که در پس آن یک سرمایه گذاری بزرگی اتفاق افتاده که توانستیم جوابگوی حجم بالای کالا باشیم.

حسینی عنوان کرد: ۵۰ درصد کالای ما به ۲۰ کشور از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و آسیای میانه و…صادر می شود و هفت سال است که به عنوان صادرکننده نمونه استانی در حوزه مصالح ساختمانی هستیم و ۵۰ درصد فروش محصولات ما در داخل کشور عرضه می شود.

مدیرعامل کارخانه کاشی فخار گفت: کاشی فخار را در فروشگاه های تخصصی می توانید ببینید و ۴۰ الی ۵۰ فروشگاه در سطح شهر و استان و سراسر کشوربه منظور عرضه و فروش محصولات کاشی فخار دایر شده است و عملا با قیمت مصوب کارخانه محصولات را می فروشند.

وی تاکید کرد: از طریق فروشگاه ها خدمات پس از فروش از جمله نصب و نظارت بر نصب انجام می شود.

حسینی بیان کرد: دو فاز طرح توسعه کاشی فخار در فروردین ۹۹ تصمیم گرفتیم اجرایی شود که با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۴۵ نفر به همت پرسنل و کاشناسان بومی این منطقه در اسفند ۹۹ به بهره برداری رسیدند.

وی افزود: کارخانه تولید کاشی پارمیس با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر با تولید نسل جدید کاشی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره بر داری می رسد که بزرگترین کارخانه اسلب در ایران خواهد بود.

مدیرعامل کارخانه کاشی فخار با اشاره به بحران کم آبی گفت: باید به سمت صنعتی شدن پیش رفت و با همین انگیزه پیش می رویم و مسئولان باید در حوزه صنعت شرایط را برای صنعتی شدن تسهیل نمایند.