اخطار به مشاورین املاک درباره خرید و فروش امتیاز طرح‌های ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مشاورین املاکی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می کنند، هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بنابر گزارشهای واصله مردمی و مراجع نظارتی، تعدادی از مشاورین املاک در سطح شهرستانهای استان اقدام به خرید و فروش غیر قانونی امتیاز طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن می نمایند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و درنهایت درگیری پروژه ها با پرونده های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم موجب تضرر مردم می شود.

وی افزود: قانون پیش فروش ساختمان و آئین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مشخص کرده تمامی امور مربوط به این دو طرح (اقدام ملی و نهضت ملی مسکن) باید مطابق با دستورالعمل و نمونه قراردادهای ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باشد پس خرید و فروش های امتیاز این طرح ها توسط مشاورین املاک غیرقانونی و اقدامی مجرمانه است، به همین منظور از شهروندان و هم استانیهای عزیز درخواست دارم فریب مشاورین املاک سودجو را نخورند.

محبت خواه در ادامه از مسئولان وزارت صمت خواست تا با توجه به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح های یاد شده، هماهنگی لازم برای جلوگیری از هرگونه تبلیغات محلی و خرید و فروش توسط مشاورین املاک را فراهم آورند.