ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

ارزش روز سهام عدالت امروز (دوشنبه) برای افرادی که دارای سهام یک میلیون تومانی هستند به رقم بیش از ۲۱ میلیون تومان رسید.

به گزارش روز دوشنبه؛ ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر نوسان زیادی را تجربه کرده است، معاملات بازار سهام امروز (دوشنبه) در حالی به پایان رسید که شاخص کل تحت تاثیر صحبت های شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تغییرات حمایتی از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۹ هزار واحد افزایش داشت. این موضوع باعث شد تا ارزش سهام عدالت که از مدت‌ها قبل در ادامه روند نزولی بازار با افت شدید قیمتی همراه شده بود بار دیگر تحت تاثیر رشد بازار سهام با افزایش قیمت همراه شود.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار امروز به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان و همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی هم به ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافت.

ارزش سهام یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود اما به مرور و قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.

آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

ایرنا