اسامی فرهنگیان واجد شرایط اولیه تأمین مسکن 6 اسفند اعلام می‌شود

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش از اعلام واجدین شرایط اولیه برای استفاده از تأمین مسکن فرهنگیان در 6 اسفند خبر داد.
اسامی فرهنگیان واجد شرایط اولیه تأمین مسکن 6 اسفند اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تعداد متقاضیان شاغل و بازنشسته دریافت مسکن در سراسر کشور، 309 هزار نفر است که از این تعداد، 75 هزار و 984 نفر، واجد شرایط شناخته ‌شده‌اند.

وی، فرایند استعلام را جهت تشخیص واجدین شرایط، استعلام چهارگانه از وزارت راه و شهرسازی، برای کنترل فرم (ج) و استعلام از سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور بابت دارا بودن سند مالکیت فردی و همچنین استعلام از سازمان ثبت‌احوال کشور مبنی بر احراز هویت فردی و نیز استعلام از بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات یارانه‌ای اعلام و مبنای پالایش، پیرایش و ویرایش متقاضیان مسکن را در فرایند مذکور، عنوان کرد.

کریمی فر افزود: 145 هزار و 516 نفر از متقاضیان مسکن فرهنگیان، فاقد شرایط اولیه دریافت مسکن برابر استعلام‌های صورت گرفته شناخته ‌شده‌اند و87 هزار و746 نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته، در خود اظهاری اطلاعات اولیه که در سایت maskan.medu.ir بوده است، دچار خطای ثبت اطلاعات شده‌اند و قابلیت استعلام نداشته‌اند که این افراد می‌توانند، مجدداً و با دقت بیشتر، اطلاعات اولیه را یک‌بار دیگر در سامانه مذکور که تا پایان هفته، فعال خواهد شد، مبادرت به ثبت اعتراض کنند.

کریمی فر خاطرنشان کرد: تا تاریخ 6 اسفند تمام اطلاعات پالایش‌ شده در سامانه‌ maskan.medu.ir بارگذاری و کلیه افراد با ارائه کد ملی می‌توانند از نتایج اولیه، مطلع شوند.

شایان‌ذکر است، تأمین 170 هزار واحد مسکونی برابر تفاهم‌نامه فی‌مابین با وزارت راه و شهرسازی با اولویت جامعه هدف و به‌تدریج در طی 3 سال، برای فرهنگیان فاقد مسکن، عملیاتی و تحویل واجدین شرایط می‌شود.

شایان‌ذکر است، تفاهم‌نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان با وزارت راه و شهرسازی در ۷ ماده تهیه، تدوین و تنظیم‌شده است و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهم‌نامه 3 سال یعنی تا آبان 1401 است. از شرایط شرکت در این طرح، متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم ج در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.