انواع مختلف چسب کاشی و سرامیک کدامند؟

با پیشرفت دانش در حوزه تولید ملات های خشک و آماده ی مصرف، چسب کاشی بعنوان جایگزین ملات سیمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک معرفی شد.

به گزارش برنا، با پیشرفت دانش در حوزه تولید ملات های خشک و آماده ی مصرف، چسب کاشی بعنوان جایگزین ملات سیمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک معرفی شد.

تاریخچه چسب کاشی

از ابتدا تا به امروز انسان در اندیشه استفاده از انواع ساخته های مصنوعی مانند سنگ و سرامیک و کاشی با استفاده از انواع آن بوده است. در قدیم، نصب کاشی، سرامیک و سنگ تنها با استفاده از ملات که شامل ماسه و سیمان بوده، انجام می‌گرفت که این امر نیاز به روش‌های دشوارتر و صرف وقت بیشتری توسط نصابان بود و در صورت استفاده از حاشیه و طرح‌های خاص، نصاب با مشکلاتی مواجه می‌شد. با پیشرفت دانش در حوزه تولید ملات های خشک و آماده ی مصرف، چسب کاشی بعنوان جایگزین ملات سیمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک معرفی شد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چسب به اندازه ملات مقاوم نیست اما پس از چندین سال تولید چسب کاشی در حال حاضر به مقاومت بیش از ملات دست یافته است.

چرا چسب کاشی بهترین انتخاب است ؟

در حال حاضر که انوع چسب مورد استفاده قرار میگیرد از جمله چسب سنگ آنتیک و چسب کاشی باید به نکات مهمی توجه کرد از جمله هنگامی که می خواهید قسمت های مختلف خانه خود را کاشی کاری کنید، مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه رطوبت را از بین ببرید. چسب کاشی خوب به عنوان مانع رطوبت و کپک عمل می کنند، در مناطق پر رفت و آمد انعطاف پذیر اما بادوام خواهند بود و کمک می کنند خانه شما برای سال های آینده عالی به نظر برسد. چه در حال ارتقا به کف کاشی یا تعمیر دوش هستید، یک محصول با عملکرد بالا بهترین چسب کاشی برای این کار است

چسب کاشی و سرامیک
چسب کاشی در چه بسترهایی کاربرد دارد؟

دیوار خشک
بتن
تخته سه لا
تخته پشتی سیمانی
کاشی سرامیک
غشاهای ضد آب
جداسازی غشاها
کاشی وینیل
فولاد

چسب های کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارند و هرکدام کاربرد جداگانه ای دارند انواع چسب کاشی عبارتنداز:

چسب کاشی ضد آب
چسب کاشی بر پایه سیمان
پلیمرهای اکریلیک
مجموعه های نازک اصلاح شده با پلیمر
سیمان های اصلاح شده با پلیمر
چسب کاشی اصلاح شده با پلیمر
چسب کاشی مخلوط آماده
چسب های کاشی با تنظیم استاندارد
چسب کاشی سریع گیر
چسب های کاشی بدون افتادگی
چسب کاشی با فرمت بزرگ و سنگین
چسب های کاشی پانل چینی نازک

نحوه استفاده از چسب کاشی

اولین نکته در استفاده از چسب کاشی این است که سطح زیر کار مسطح و محکم باشد به عنوان مثال دیوارهای کاهگلی و گچی استحکام کمی دارند و برای نصب کاشی و سرامیک با استفاده از چسب اصلا مناسب نیستند.زیرا ممکن است بعداز مدتی کاشی و سرامیک از سطح کار جدا شوند.بعداز اطمینان از محکم بودن سطح باید چسب پودری کاشی را با آب طبق دستور روی پاکت مخلوط کرده و مستقیم روی سطح کار قرار میدهید سپس چسب کاشی را با شانه روی سطح کار پخش میکنید و کاشی یا سرامیک را روی کار نصب کنید.

نتیجه گیری

دیگر دسته بندی که میتوان انجام داد برای چسب کاشی، چسب کاشی خمیری یا پودری بودن آن است. این دسته بندی که شاید دسته بندی راحت تری باشد، میتوان چسب‌های کاشی پودری سیاه، پرسلان سفید، و مولتی پلاس را در یک دسته و چسب کاشی خمیری را در یک دسته قرار داد.

در نهایت شما می توانید نسبت به استفاده از ملات های قدیمی از انواع چسب کاشی استفاده نمایید تا انتخاب ساده تر و با استحکام تری داشته باشید.