بانک ها از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ملی خودداری می کنند

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: با وجود اینکه شعار دولت توجه به اشتغال و تولید و مسکن بود اما بانک ها از پرداخت تسهیلات مربوط به این حوزه ها خودداری می کنند.

به گزارش بازار، شهریار حیدری در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت وقت مجلس که در واقع همان وقت مردم است پیشنهادی دارم. دولت حدود ۳ ماه برای تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ زمان صرف کرد، در مجلس نیز بررسی این موضوع حدود ۳ ماه وقت گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه اولویت دولت در بودجه امسال اشتغال، مسکن و بهبود وضعیت کار بود، افزود: با وجود اینکه چندین ماه از سال مالی ۱۴۰۱ می گذرد، اما در سطح ملی ۶ درصد و در سطح استانی ۴.۳ درصد این موضوع تخصیص یافته، عملا صفر بوده است.

وی اضافه کرد: دولت در واقع ۳ ماه باید برای بودجه سال ۱۴۰۲ زمان صرف کند، از سوی دیگر مجلس نیز باید ۳ ماه خود را به بررسی این موضوع بپردازد. با توجه به اینکه عملا بودجه امسال تحقق پیدا نکرده پیشنهاد می کنم طرح ها و برنامه های سال ۱۴۰۱ به سال آینده منتقل شود تا وقت مجلس و دولت گرفته نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: هرچند سیاست دولت توجه به اشتغال و تولید است اما بانک ها به دلیل تراز منفی از پرداخت وام های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خودداری می کنند در این شرایط چگونه می توان خوداشتغالی را محقق کرد از سوی دیگر در حوزه مسکن ملی نیز بانک ها همکاری مناسبی ندارند و تسهیلات مصوب را در اختیار سازنده قرار نمی دهند با وجود اینکه مقرر بود تا پایان سال یک میلیون واحد مسکن ساخته شود اما هنوز زمین آن نیز تملک نشده است.

وی ادامه داد: بهتر است تمام برنامه های مصوب برای سال ۱۴۰۱ به سال آینده منتقل شود، در صورتی که مجلس نمی تواند این کار را انجام دهد از مقام معظم رهبری خواهشمندیم با حکم حکومتی عنایتی به بودجه ۱۴۰۲ داشته باشد.