تحلیل معاون وزیر از آینده بازار مسکن/متقاضیان مسکن همچنان منتظر کاهش قیمت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان مسکن منتظر هستند قیمت مسکن به پایین‌ترین حد خود برسد تا بتواند اقدام به خرید کنند گفت:مسکن تابع بازارهای دیگر است و همواره قیمت مسکن ناشی از التهاب سایر بازارها بوده است.

محمود محموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که از آینده بازار مسکن چه تحلیلی دارید گفت: بخش مسکن تابع بازارهای دیگر است و بازارهای دیگر تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار مسکن می‌گذارند، اما اگر به بازار مسکن منفرد نگاه شود بازار مسکن با این طرح‌هایی که در حال اجراست، باید رو به نزول قیمت حرکت کند و قیمت‌ها مناسب‌تر شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که ثبات قیمت‌ها باعث اقدام متقاضیان برای خرید مسکن خواهد شد، گفت: طبیعی است که متقاضیان مسکن منتظر هستند قیمت مسکن به پایین‌ترین حد خود برسد تا بتوانند اقدام به خرید مسکن کنند. به هر حال رشد قیمت مسکن ناشی از التهاب سایر بازارها است.

محمودزاده در پاسخ به این سؤال که تولید مسکن نسبت به آن پیش‌بینی که طرح جامع مسکن در خصوص تولید مسکن انجام داده کمتر است گفت: آن 900 هزار مسکن را که قرار نیست فقط دولت بسازد، اما این طرح اقدام ملی مسکن که آغاز شده است با طرح‌های قبلی از لحاظ امکانات قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد:بازار مسکن و صنعت ساختمان که یک صنعت پیشرو است اگر راه بیافتد بر روی اقتصاد و اشتغال کشور تأثیر مستقیم دارد، بنابرین تلاش ما رونق اقتصادی است که یکی از اهداف بزرگ طرح اقدام ملی مسکن که نفع آن برای مردم است،‌رونق اقتصادی است