تحویل واحدهای مسکن مهر آسیب دیده بر اثر زلزله

معاون بازآفرینی شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر آسیب‌دیده زلزله کرمانشاه هفته آینده تحویل می شود، گفت:9 بلوک از پروژه 576 واحدی مسکن مهر کرمانشاه آماده تحویل است و مردم از هفته آینده ساکن می‌شوند.

عبدالرضا غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حدود 20 ماه از زمان زلزله کرمانشاه می‌گذرد و برنامه زمان‌بندی برای تحویل واحدهای آسیب‌دیده مسکن مهر بر اثر زلزله آغاز شده است، گفت: پروژه 576 واحدی مسکن مهر کرمانشاه که بر اثر زلزله آسیب‌دیده بودند، برنامه زمان‌بندی آن برای تحویل شروع شده است، بنابراین از 21 بلوک، 9 بلوک آماده تحویل است که از هفته آینده مردم می‌توانند در این واحدها ساکن شوند.

وی با بیان اینکه این 9 بلوک آماده تحویل مقاوم‌سازی شده‌اند و 3 بلوک نیز احداثی است، اظهار داشت: دولت برای پروژه‌های مسکن مهر و واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله 20 میلیارد تومان مصوب کرد که 15 میلیارد تومان آن از طریق اسناد خزانه تخصیص داده شد.

غفوری ادامه داد: برخی واحدهای مسکن مهر بعد از زلزله دچار آسیب جدی شدند که 3 بلوک احداثی آن در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 25 تا 30 درصد دارند.

وی افزود: به دلیل طولانی شدن مطالعات ژئوتکنیک و طراحی و بحث تأمین منابع مالی واحدهای احداثی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته باشند.

به گفته وی، هر واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله 35 میلیون تومان خسارت بیمه دریافت کردند.