تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن سه برابر شد

بوشهر- ایرنا- عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: براساس سیاست‎‌های دولت تمرکز در اجرای پروژه‌‎های عمرانی بیشتر بر طرح اقدام ملی مسکن است طوریکه با اصلاح آیین نامه اجرایی این طرح در دولت تسهیلات بانکی آن از ۵۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، میرمحمد غراوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در شهرجدید عالیشهر استان بوشهر افزود: سهمیه‌‍‌ای که از محل طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهای جدید کشور اختصاص یافته بود در دست اجرا است و همه شرکت‏‌ها در سراسر کشور روند نام نویسی و پایش اطلاعات متقاضیان را به سرانجام رسانده اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید کشور در دست احداث است و پروژه‎‌های مسکن مهر نیز به طور تقریبی پایان یافته و چیزی از آن نمانده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: افرادی که آورده خود را فراهم و در بانک نام نویسی کردند مسکن ملی آنها وارد فاز اجرایی شده است.

غراوی ادامه داد: در شهرهای جدید کشور اکنون پروژه‌هایی مهم در دست احداث است که مهم‌ترین آن تکمیل خط مترو بهارستان-اصفهان و آزادراه سهند-تبریز است که به مرحله بهره‏‌برداری کامل رسیده است.

وی اظهار داشت: شهر عالیشهر یکی از موفق‎ترین شهرهای جدید کشور است زیرا علاوه بر جذب مشارکت استان بوشهر در اجرای پروژه‌‎ها توانسته فضای عمومی موردنیاز شهروندان مانند فضاهای سبز، آموزشی، مسجد و سایر موارد مشابه به میزان قابل توجهی تامین کند.

غراوی بیان کرد: شاید در این بین یک سری کاستی‌‏ها نیز وجود داشته باشد ولی عملکرد شهرجدید عالیشهر در چهار سال گذشته جای قدردانی دارد که این رویکرد منجر شده تا از لحاظ تامین اعتبار در شرکت عمران شهرهای جدید نیز نگاه ویژه‌‏تری به عالیشهر شود.

وی افزود: امیدواریم با اتمام روند احداث پروژه‌های نیمه تمام شهرهای جدید سطح رفاه عمومی و آسایش شهروندان این شهرها به سطح مطلوب‌تری ارتقا پیدا کند.