تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن گره گشای بسیاری از خانوارهای روستایی خواهد بود

شیراز – ایرنا- رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن گره گشای بسیاری از خانوارهای روستایی خواهد بودگفت: در نقاط روستایی پرداخت این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است و ضمانت نیز به صورت زنجیره سه نفره خواهد بود.

اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در دومین روز سفر به استان فارس در بازدید از طرح مسکونی نشاط شیراز با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی کشور در هر سال، تاکید کرد: با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی کارشناسان دستگاه‌های متولی جلسات متعددی را برای برآورد هزینه‌های اجرایی احداث  واحدهای مسکونی ارزان قیمت  برگزار کرده اند.

رییس بنیاد مسکن کشور ادامه داد : هم اکنون عملیات اجرایی ۲۱۲ هزار واحد از واحدهای طرح جهش ملی مسکن در نقاط مختلف کشور آغاز شده است. بنیاد مسکن از حدود ۴۰۰ هزار باب منزل مسکونی مورد تعهد خود در حال حاضر ۲۱۲ هزار منزل مسکونی شهری و روستایی را در دست ساخت دارد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه تعیین نقشه راه برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید است اظهار داشت: نرخ منطقه‌ای زمین نیز با مساعدت دولت در حد رایگان تعیین شده است تا هزینه‌های ساخت کاهش یابد از این رو از عموم دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، شرکت گاز، نظام مهندسی و شهرداری‌ها درخواست شده  با تعامل و همکاری مجوزهای لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کنند تا شاهد بهره‌برداری از این واحدها در زمان تعیین شده باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن ۱۵۸ هزار باب منزل مسکونی روستایی و ۵۳ هزار منزل مسکونی شهری را در دست ساخت دارد افزود: ساخت باقی منازل مسکونی نیز در حال پیگیری است و امید می رود تعداد منازل مسکونی مورد تعهد بنیاد تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار باب در کشور برسد.

رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکن روستایی کشور بر اساس برنامه‌ ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۱۰ نوسازی خواهند شد.پ افزود: تنها هفت درصد واحدهای مسکن روستایی تا سال ۸۴ نوسازی شده بودند ولی این تعداد هم اکنون به بیش از ۵۰ درصد رسیده است ، ساخت مسکن  نوعی سرمایه‌گذاری است و نوسازی واحدهای مسکونی بویژه در مناطق روستایی هنگام بروز سوانح غیرمترقبه تا حد بسیار زیادی از مرگ و میر و خسارت‌ها کم می‌کند.

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن گره گشای بسیاری از خانوارهای روستایی خواهد بود

نیکزاد در مورد  پرداخت تسهیلات یادآور شد: پرداخت تسهیلات روستایی ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان بود که اکنون به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. در منازل شهری هم میزان تسهیلات از ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده و در تهران نیز این رقم ۴۰۰ میلیون تومان است.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید بیان داشت : پروژه هزار و ۷۰۰ واحدی شهرک نشاط سلطان آباد در شیراز در جال ساخت است تعداد ۲۰۰ واحد از این پروژه تحویل متقاضیان گردیده و مورد استفاده قرار گرفته است همچنین ادامه پروژه در قالب طرح اقدام ملی مسکن طراحی و به بهره برداری می رسد.