تکمیل فاز چهارم سیمان دورود در گرو تصمیمات شستا

ایسنا/لرستان رئیس سازمان صمت لرستان گفت: اجرایی شدن فاز چهارم سیمان دورود به شرکت سرمایه‌گذاری شستا بستگی دارد که موارد مد نظر بانک رفاه را مهیا کند.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تکمیل فاز چهارم کارخانه سیمان دورود جزء طرح‌های نیمه‌تمام چند سال گذشته بوده که متوقف شده و متولی اصلی آن شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: بنا بوده بانک رفاه کارگران استان نیز از محل منابع داخلی تسهیلات مورد نیاز ریالی را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت شرکت سیمان دورود ایجاد شده و از طرفی نقص مدارک و مستندات این مجموعه در بانک رفاه و کارگران، در همین راستا جلسه‌ای با مدیریت امور شعب این بانک برگزار شد و با توجه به پیگیری‌هایی که مدیریت بانک رفاه داشتند پرونده در شعبه دکتر حسابی تهران در دست بررسی است.

وی بیان کرد: با تکمیل پرونده و ارزیابی‌های بانک زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز ریالی فراهم شده که این مجموعه نیز از این حالت بلاتکلیفی و توقف خارج شود.

جعفری تصریح کرد: اجرای فاز چهار یکی از طرح‌هایی است که مطالبه مردم بوده و طرح جایگزین شرکت سیمان دورود بوده که الان از طرفی درگیر فرسودگی ماشین‌آلات و از طرفی نیز دارای آلودگی‌های زیست محیطی است که شهروندان دورود درگیر آن هستند، علی‌ رغم آنکه بحث فیلتراسیون و سایر موارد گرد و غبار را دارند می‌طلبد این مجموعه در خارج از شهر و در قالب فاز چهار شکل بگیرد و شاهد باشیم این کارخانه مجدداً در خارج از شهر قرار بگیرد.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: این موضوع یک اراده از شستا می‌طلبد که نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است و استاندار نیز چندین جلسه با مدیرعامل بانک رفاه داشتند و تمام مسئولان استانی پیگیر این موضوع هستند و جز مصوبات سفر رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به لرستان است.

وی تأکید کرد: اجرایی شدن فاز چهارم سیمان دورود به شرکت سرمایه‌گذاری شستا بستگی دارد که موارد مد نظر بانک رفاه را مهیا کند.