راه‌اندازی پلیس ساختمان در آبادان

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز، پلیس ساختمان در آبادان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، جاسم ثامری اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی پلیس ساختمانی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و بررسی و نظارت بر ستاد نخاله‌برداری شهرستان است.

وی افزود: اگر بر ساخت و سازها نظارت شود، تخلفات انجام نمی‌شود و کنترل بر جابه‌جایی مصالح و ساخت و ساز قطعاً تأثیر زیادی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: اخیراً کنترل نظارت شهرداری اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده و از تخلفات جلوگیری کرده که این امر باعث کاهش تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز شده است؛ بنابراین شهروندان نیز می‌توانند تخلفات را به شماره ۱۳۷ انتقال دهند.

ثامری در ادامه خواستار همکاری شهروندان در جمع آوری مصالح ساختمانی از معابر شد و گفت: تخلیه هرگونه مصالح ساختمانی که باعث سد معبر به مدت طولانی شود، ممنوع است و در صورت انجام این کار سازندگان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری و رفع سد معابر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مسدود کردن معابر عمومی در زمان ساخت و ساز ممنوع است، تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه حفاظت کارگاه‌های ساختمانی، قرار دادن و انبار کردن وسایل کار، تخلیه مصالح و نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی غیرقانونی است.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به مانور نخاله‌برداری از سطح شهر آبادان گفت: نخاله‌هایی که سال‌ها در شهر جمع آوری نشده بودند اکنون در حال جمع آوری است و انتظار می‌رود مردم دیگر نخاله‌ها را درون اماکن نریزند تا چهره شهر نازیبا نشود.