ساخت ۱۴هزار و ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان در ۶ استان کلنگ‌زنی شد

ساخت ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان دقایقی قبل در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل مراسم کلنگ زنی ساخت ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد اسلامی و محسن حاجی میرزایی، وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور آغاز شد.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر برنامه و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برنامه امروز امروز ۱۵ اردیبهشت مبنی بر آغاز ساخت ١٤٥٦٤ واحد مسکن فرهنگیان گفت: این مراسم بخشی از برنامه ساخت مسکن فرهنگیان، موضوع تفاهم نامه دو وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در ۲ آذر سال گذشته در خصوص ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان کشور است که میان دو وزیر مربوطه به امضا رسید و امروز، ساخت بخشی از این واحدها، کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: موضوع تفاهم نامه دو وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان برنامه ریزی شده است که این واحدها، با بررسی و تأمین زمین مورد نیاز به تناوب و در زمان‌های مختلف کلنگ زنی خواهند شد.

کدام شهر و استان‌ها مشمول ۱۴.۵ هزار واحد هستند؟

اصلانی برنامه ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی واحدهای مسکونی امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ را با جزئیات شهرها و استان‌های مورد نظر بدین شرح توضیح داد:

استان تهران: شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد

استان فارس: شهرهای قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا مجموعاً ۱۱۲۰ واحد

استان خوزستان: شهرهای دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر و شهرهای جدید شیرین شهر و رامین مجموعاً ۱۸۴۰ واحد

استان آذربایجان شرقی: شهر جدید سهند هزار واحد،

استان اصفهان: شهر جدید فولادشهر ۳ هزار واحد

استان کهگیلویه و بویراحمد: شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش مجموعاً ۷۲۱ واحد خواهند بود که در این شهرها، امروز عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.