ساخت ۱۶۰۰ واحد برای جابه‌جایی منازل پرخطر اهواز

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان از ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی در منطقه سپیدار اهواز به منظور جابه‌جایی منازل در معرض خطر منطقه منبع آب خبر داد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در منطقه منبع آب اهواز اظهار کرد: در منطقه منبع آب اهواز تعداد ۸۷۰ خانه در پهنه خطر داریم که با اقداماتی که در طرح اقدام ملی مسکن و با همکاری راه و شهرسازی صورت گرفته است، ۱۶۰۰ منزل در منطقه سپیدار با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: با ساخت این منازل، این ۸۷۰ منزل در اولویت برای جابه‌جایی خواهند بود و پس از آن سایر مناطق در خطر، جابه‌جا می‌شوند.

شریعتی گفت: تا زمان ساخت این واحدها که حدود چهار سال طول می‌کشد، نباید این مناطق در معرض خطر رها شود و در این منازل تعمیراتی نیاز است که باید انجام شود و  پایداری لازم تا ساخت منازل جدید و انتقال و جابه‌جایی به این واحدهای نوساز، حفظ شود. به این منظور، بسیج سازندگی سپاه و گروه‌های جهادی، محور کار شدند و تلاش کردند.

وی افزود: در گذشته از این منطقه بازدیدهایی داشتم؛ دستگاه‌های برق، گاز و شهرداری باید اقداماتی انجام می‌دادند که تصمیم‌گیری شد و اکثرا انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: یک سری اقدامات هم لازم بود برای تامین منابع مالی انجام شود و من توسعه نیشکر و فولاد را مامور کردم که این منابع را تأمین کنند که آن‌ها اقدام کردند و عزیزان ما در گروه‌های جهادی در حال انجام اقدامات هستند.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌ها تشکر می‌کنم و با توجه به اینکه همواره امام عظیم‌الشان(ره) و مقام معظم رهبری به رسیدگی به محرومان تاکید دارند امیدواریم در حد توان شرایط زندگی را برای ساکنان این منطقه بهبود بخشیم.