سازندگان بخش خصوصی از ساخت مسکن عقب کشیدند

دبیر کانون انجمن انبوه سازان : در قرارداد مشارکتی ساخت مسکن در طرح ملی مسکن هیچ جایگاهی برای بخش خصوصی تعریف نشده است

فرشید پورحاجت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: سازندگان مسکن که از متولیان اصلی ساخت و ساز در کشور هستند مخالفت خود را با قرارداد مشارکتی که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده اعلام کردند.
وی ادامه داد: در قرارداد مشارکتی نظر انبوه ساز تامین نشده است و قرارداد تهیه شده با ساختار فعالیت بخش خصوصی سازگار نیست و ضمانت بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی دیده نشده است.
وی با بیان اینکه قرار داد مشارکتی طرح ملی مسکن با نگاه دولتی تنظیم شده است تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از صفر تا ۱۰۰ طرح اعمال نظر می‌کند و می‌تواند قرارداد را یکطرفه فسق کند، پس در این بین امنیت سرمایه انبوه ساز چه می‌شود؟
پورحاجت بیان کرد: با توجه به نحو تنظیم قرار داد و قدرالسهمی که برای سازنده در نظر گرفته شده است هیچ گونه مالکیت خصوصی برای سازنده در نظر گرفته نشده است یعنی سازنده سهم مالکیت ندارد.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی در جهت خانه دار شدن اقشار جامعه از هرگونه کمکی فرو گذار نخواهد کرد، اما وزارت راه و شهرسازی هم باید امنیت مالی سرمایه گذار را تامین کند.
وی ادامه داد: با این نوع قرارداد هیچ انبوه سازی از ساخت واحد مسکونی طرح ملی مسکن استقبال نخواهد کرد مگر اینکه ایرادات قرارداد‌های مشارکتی ساخت مسکن حل شود.
در مرداد ماه مدیرعامل زمین و مسکن از فراخوان مشارکتی جذب انبوه سازان ۲۳ استان کشور در طرح ملی مسکن خبر داد