شهردار: مشکلات مانع ادامه فعالیت‌های عمرانی در زواره نشد

کاشان- ایرنا- شهردار زواره با اشاره به قیمت بالای مصالح ساختمانی گفت: فعالیت‌ها به رغم مواجه شدن اجرای طرح‌های عمرانی با مشکل ناشی از تورم، همچنان در این شهر ادامه دارد.

جلال گلخنی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب شد که کارها در ۲ ماهه نخست سال‌جاری تعطیل شود و امکان اجرای طرح‌های عمرانی وجود نداشته باشد اما با این حال اکنون‌ فعالیت‌های خوبی در شهر زواره در حال انجام است و انتظار می‌رود در چنین شرایطی مردم نیز همکاری و همدلی بیشتری با شهرداری داشته باشند.

وی تشریح کرد: طرح تفصیلی زواره در دست اجرا است و امیدواریم تا پایان سال به پایان برسد؛ با توجه به اینکه دولت تمایل به افزایش محدوده شهرها و تحویل زمین‌های بدون استفاده به شهرداری‌ها دارد، با اجرایی شدن‌ این طرح نزدیک ۱۰ درصد به محدوده و زمین‌های این شهر اضافه خواهد شد.

شهردار زواره افزود: بخش زیادی از زمین‌هایی که به شهر اضافه می‌شود، به بخش مسکن اختصاص خواهد یافت که در کنار کاهش قیمت زمین، خانه‌دار شدن جوانان و درآمدزایی برای شهرداری، معابر زیادی هم تعیین تکلیف می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری آماده همکاری با خیران مسکن‌ساز است تا زمین برای ساخت مسکن زمین در اختیار آنها قرار دهد؛ پیگیری‌ها از سوی فرمانداری و نماینده مجلس هم در حال انجام است تا زمین‌ها از سوی راه و شهرسازی واگذار شود که امید می‌رود با اجرای این طرح تا حد زیادی مشکل گرانی زمین برطرف و بخشی از نقدینگی جذب بخش مسکن شده و متقاضیان‌ صاحب خانه شوند.

گلخنی در مورد ساخت بلوار شهید سلیمانی گفت: این بزرگترین طرح عمرانی شهرداری زواره به شمار می‌رود و تا کنون افزون بر پنج میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و زیرسازی به پایان رسیده است؛ در سفر سال گذشته رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای پرداخت هزینه روکش آسفالت قول مساعد داده شد که به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا هنوز تحقق نیافته است اما امیدواریم با پیگیری‌های نماینده مجلس این اعتبار اختصاص یابد و آسفالت انجام شود.

وی همچنین از عملیات بهسازی و بازسازی میدان امام خمینی (ره) زواره خبر داد و اضافه کرد: کار اجرایی این میدان با اعتبار ۲ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده، در حال تکمیل است.

شهردار زواره با اشاره به ارتقای فضای سبز شهری با کاشت هشت هزار اصله درخت توت، یادآور شد: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای سال‌جاری ۶۸ میلیارد ریال شامل ۴۰ میلیارد ریال هزینه جاری و ۲۸ میلیاردریال هزینه عمرانی بود که امیدواریم به طور کامل محقق شود تا اولویت‌ها منجمله پرداخت حقوق کارکنان، نظافت شهری و افزایش سرانه فضای سبز پیش برود.

وی در مورد بهسازی و بازسازی بافت فرسوده و تاریخی نیز گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است و با همکاری میراث فرهنگی و مشارکت مالکان در مرحله نخست سه کوچه را در دستور کار داریم؛ مصالح مورد نیاز هم تامین شده و کار مرمت به صورت سنتی در حال انجام است و منجمله کوچه ساختمان هشت بهشت و شهید هادیان در مرحله کف فرش، بندکشی و کاهگل دیوارها قرار دارد و تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

گلخنی با اشاره به اجرای آسفالت تعدادی از معابر شهری فرسوده، ادامه داد: بلوار معلم که پر رفت و آمد است، با اعتبار افزون بر ۱۰ میلیارد ریال به طول یک کیلومتر زیرسازی، آسفالت و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: خیابان شهید صادقی، کوچه شهید شفیع‌زاده، کوچه خامس آل عبا و کوچه شمس با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال زیرسازی، کانیوگذاری شد و تا پایان مردادماه آسفالت می‌شود؛ طرح ۶ کوچه بنیاد مسکن‌ هم در اولویت آسفالت قرار دارد و تصمیم داریم با موافقت شورای اسلامی شهر، ۶۰ هزار مترمربع آسفالت را در برنامه قرار دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر زواره نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت: نقش خبرنگاران در بازتاب خبرها، دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم به مسوولان و تبیین خدمات دولت و نظام برای جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

اعظم‌السادات طلایی اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند که رنج‌ها و مشکل‌های طاقت‌فرسای اجتماعی را تحمل و درد مردم را منتشر می‌کنند و از دوران دفاع مقدس تا امروز در جنگ با کاستی‌ها و سهل‌انگاری‌ها هستند.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر هم آمده است تا مشکلات را حل کند، زیرا از میان خود مردم برآمده و مشکل‌ها را می‌داند، نسبت به مردم تعهد دارد و به وظیفه خود آگاه است.

رییس شورای اسلامی شهر زواره دوره پنجم شورای شهر را سخت‌ترین زمان از نظر فعالیت ارزیابی کرد و افزود: تحریم‌های ظالمانه، گرفتاری نظام در دوران مذاکره برجام و تورم در کنار شیوع کرونا مشکلاتی را ایجاد کرده است که نیازمند همکاری و همدلی بیشتر مردم برای اجرای برنامه‌های شهرداری هستیم.

زواره از توابع شهرستان اردستان با جمعیت حدود ۱۶ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۳۲ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.