صندوق ودیعه اجاره مسکن در بورس راه اندازی می شود

معاون وزیر اقتصاد از راه اندازی صندوق ودیعه مسکن برای کمک به مستأجران از دو طریق بازار سرمایه و حساب سپرده بانکی پس از تصویب دولت خبر داد.

محمد علی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت وگو با خبرنگار مهر از راه اندازی صندوق ودیعه مسکن در نیمه دوم امسال با شکل و شمایل جدیدی خبر داد.

وی در خصوص سازوکار صندوق ودیعه مسکن، اظهار داشت: راه اندازی این صندوق را راهکار کوتاه مدت برای تسهیل بازار اجاره مسکن می دانیم.

وی با بیان اینکه راهکارهای بلندمدت ساماندهی بازار اجاره مسکن باید به سمت تولید وعرضه مسکن هدایت شود، راه اندازی صندوق ودیعه مسکن را محصول مالی و بانکی برای تسهیل بازار اجاره دانست.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که ماهیت صندوق ودیعه مسکن به چه شکل خواهد بود؟، گفت: راه اندازی صندوق ودیعه مسکن می تواند به دو طریق باشد؛ هم صندوقی باشد که در بازار سرمایه تامین منابع می شود و هم به شکل ایجاد یک حساب سپرده در بانک های عامل.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا راه اندازی صندوق ودیعه مسکن نیازمند مصوبه قانونی خاصی است؟ تصریح کرد: همینکه در دولت نهایی و تصویب شود، کافی خواهد بود.