قطعه دو آزادراه تهران-شمال اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مسیر ۲۲ کیلومتری قطعه دو آزادراه تهران شمال بازدید کردند.

نوبخت در حاشیه این مراسم آزادراه تهران شمال را پروژه‌ای در حال احداث با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان عنوان و اظهار کرد: سال گذشته همین ایام همراه آقای فتاح از قطعه یک بازدید کردیم و تعهد دادیم که سال ۹۸ افتتاح شود و همین اتفاق رخ داد.

وی افزود: قطعه دو این آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر آن تونل و مابقی پل است، تونل البرز بلندترین تونل آن بوده و ۶.۴ کیلومتر طول آن است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: قطعه دو آزادراه تهران شمال نیاز به سه هزار میلیارد تومان منابع داشت که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان به آن تزریق شده و ۲,۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تا چند ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق می‌شود، گفت: تعهد دولت و بنیاد بر تکمیل این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۰ است ولی با توجه به اینکه منابع مالی دولت محدود است، سازمان برنامه و بودجه طرح‌ها را اولویت بندی کرده و بر اساس این اولویت بندی پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مسیر برگشت از جاده موجود استفاده خواهد شد، گفت: با افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال مسیر تهران شمال دو ساعت کوتاه شد و با تکمیل باند رفت قطعه دو بار دیگر مسیر کوتاه‌تر شده و عبور و مرور مردم آسان‌تر می‌شود.