مزایای انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه

یک کارشناس مسکن گفت: انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی به این وزارتخانه امکان می‌دهد تا سیاست‌های خود را در قالب یک شبکه اطلاعات واقعی بسنجد و ارزیابی کند.

محمد حمیدزاده در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره مورد انتقاد مردم است، رفتار مشاوران املاک و بنگاهی‌های مسکن است.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: با این اقدام وزارت راه و شهرسازی مدیریت مشاوران املاک راحت‌تر از گذشته دنبال می‌شود و این امکان وجود دارد که ضمانت اجرایی تصمیمات حول بنگاه‌داران ارتقا یابد.

وی در بیان مزایای انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از مزایای این قانون بررسی دقیق قراردادهای اجاره‌بها توسط دولت است.

حمیدزاده در تشریح این مسئله گفت: زمانی که دولت قوانینی نظیر تعیین سقف رشد اجاره‌بها را پیاده‌سازی می‌کند، نیاز به یک مسیر چک دارد تا اگر موجری خلاف قانون عمل کرد با آن برخورد کند.

این کارشناس حوزه مسکن تاکید کرد: زمانی که شما بستر لازم برای بررسی نتایج سیاست‌گذاری را در اختیار نداشته باشید، طبیعتا نتیجه موفقیت‌آمیزی هم در پی نخواهید داشت.

*انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی سیاست مثبتی است

حمیدزاده تاکید کرد: انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی به این وزارتخانه امکان می‌دهد تا سیاست‌های خود را در قالب یک شبکه اطلاعات واقعی بسنجد و ارزیابی کند.

وی افزود: با این اتفاق انتظار می‌رود، سیاست سقف رشد اجاره‌بها به شکل بسیار بهتری از سال‌های گذشته اجرا شود.

این کارشناس مسکن با اشاره به نتایج سیاست تعیین سقف افزایش اجاره‌بها در سال گذشته گفت: مطابق آمار در حالی که سقف رشد اجاره‌بها در تهران 25 درصد بود اما آمار بانک مرکزی از رشد 30 درصدی اجاره‌بها خبر می‌داد.

حمیدزاده گفت: ابزار سامانه اتحادیه مشاوران املاک می‌تواند زمینه جلوگیری از اجرا نشدن قانون را مهیا کند و در کل مثبت تلقی می‌شود.