مسکن ملی بخریم یا مسکن مهر؟

ثبت نام مسکن ملی در حالی شروع می‌شود که با کمبود تعداد واحدهای ثبت نامی و شروط سختگیرانه واگذاری، بسیاری از افراد از دریافت این واحدها محروم می‌مانند. با این وجود باید گفت که برای این دسته از ثبت نام‌کنندگان خرید مسکن مهر به صرفه تر به نظر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ثبت نام مجدد متقاضیان مسکن ملی به زودی شروع می‌شود و البته وزارت راه و شهرسازی هنوز اعلام نکرده است که در این دور از ثبت نام برای چه تعداد واحدی نام‌نویسی می‌شود؟

بر اساس اخبار منتشر شده قیمت مسکن ملی به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است و در آینده ممکن است قیمت دوباره تغییر کند.

میزان وام مسکن که به واحدهای مسکن ملی تعلق می‌گیرد ۱۰۰ میلیون تومان است که سود این وام ۱۸ درصد است و بازپرداخت آن ۱۲ ساله خواهد بود.
تفاوت مسکن ملی و مسکن مهر

گرچه دولت اعلام کرده بود که جانمایی مسکن ملی در زمین‌های مرغوب‌تری است اما به دلیل کمبود زمین دولتی در محدوده مرکزی شهرها به نظر می‌رسد که سایت در نظر گرفته شده برای احداث مسکن ملی همان سایت مسکن مهر باشد.

همچنین دولت در حالی میانگین قیمت هر مترمربع مسکن ملی را ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده است که در حال حاضر در شهرهای اطراف تهران از جمله هشتگرد، ورامین و رباط کریم و … می‌توان مسکن مهر را با قیمت پایین‌تر خرید.

البته باید اشاره کرد که خانه‌های مسکن مهر نیز وام‌دار است و از قضا سود وام مسکن مهر بسیار پایین‌تر و تنها ۴ درصد است.