مشارکت با بخش خصوصی به کاهش قیمت مسکن می انجامد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مشارکت بخش خصوصی با دولت به کاهش قیمت تمام شده ساخت و سازها و حل مشکلات مسکن بخشی از مردم خواهد انجامید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان در مورد احداث پروژه‌های آماده سازی زمین، انبوه سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن این ابلاغیه را گامی در خصوص پویایی اقتصاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن و ساخت و ساز نامید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نقش دولت در این ساخت و سازها را غیر مستقیم و صرفا به عنوان تسهیل کننده امور دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی با دولت به کاهش قیمت تمام شده این ساخت و سازها و حل مشکلات مسکن بخشی از مردم خواهد انجامید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدود بودن منابع اراضی دولتی بر تاثیر آن بر قیمت تمام شده ساخت و ساز و قیمت کلی مسکن تاکید کرد و ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی از سوی بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی را راهی برای کنترل قیمت مسکن، مدیریت ساخت و ساز و رونق تولید مسکن در بازار فعلی عنوان کرد.

نبیان همچنین از عزم جدی وزارت راه و شهرسازی در اتمام مسکن مهر تا پایان سال 98 خبر داد و گفت: به غیر از پروژه های مسکن مهری که دارای مشکلات و درگیری های حقوقی هستند مابقی پروژه ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی پروژه های باقیمانده مسکن مهر و پروژه های طرح اقدام ملی را در مجموع 900 هزار واحد مسکونی عنوان کرد و این تعداد را معادل نیاز یک سال بازار مسکن کشور دانست.