‌مطالبه برخط بودن قول‌نامه‌های اجاره مسکن/ قراردادهای دست‌نویس اجاره ‌‌بی‌اعتبار است

دولت از سال 87 برای به دست آوردن آمار دقیق در حوزۀ مسکن، ثبت همه معاملات مسکن را به صورت هوشمند تغییر داد و از آن سال قراردادهای دست‌نویس بی‌اعتبار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «‌لزوم طراحی سامانه‌ای برای ثبت اجاره مسکن» خواستار پیگیری این مسئله توسط خبرگزاری فارس شده‌اند.

بر این مبنا مخاطب ثبت‌کننده سوژه مذکور با اشاره به جزئیات مطالبه خود گفت: شهرداری و فرمانداری بنگاه‌های املاک را ساماندهی کنند تا همه قولنامه‌های اجاره مسکن فقط به صورت آنلاین (برخط) ثبت بشود و کد رهگیری داشته باشند.

وی افزود: فقط در این صورت دولت می‌تواند سقف اجاره بها را کنترل کند و از ثبت موارد بیشتر از اجازه در هر منطقه جلوگیری کند.

به گزارش فارس، دولت از سال 87 دولت برای به دست آوردن آمار دقیقی در حوزۀ مسکن، ثبت تمام معاملات مسکن را به صورت هوشمند تغییر داد و از آن سال قراردادهای دست‌نویس بی‌اعتبار شدند.

از آن تاریخ همه خریداران و فروشندگان موظف‌ هستند تا با ارائه مدارک به یک مشاور املاک، از طریق«سامانه‌‌ ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور» مشخصات ملک خود را ثبت کنند در غیر این صورت کار غیرقانونی کرده‌اند.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به عدد 1000 و بالاتر، پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهیم داشت.