معاون وزیر راه و شهرسازی: حجم محرومیت در مسجدسلیمان و اندیکا بالا است

اهواز – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم محرومیت در شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا بر خلاف تصور خیلی بالاست لذا باید تلاش کرد تا این محرومیت‌ها کاهش پیدا کند.

محمد آئینی روز پنجشنبه پس از بازدید از مناطق پرخطر شهرستان مسجدسلیمان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: عمده مشکلات این شهرستان، محلات بازآفرینی شهری است که نیاز به جابه جایی دارند، همچنین برخی از محلات در حوزه نوسازی با مشکلاتی روبه رو هستند.

وی افزود: ما نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی برخی محلات در شهر مسجدسلیمان هستیم که به نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت بی نظیر است و باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امیدواریم با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهرستان و تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه، ابتدا زمین مناسبی برای این کار فراهم شود و با اهرم‌های لازم هر چه سریعتر این واحدها ساخته شود؛ البته در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی به بهره گیری از مشوق های اداری، مالی و شهرسازانه که برای این کار فراهم شده اشاره کرد و افزود: صاحبان واحدهایی که مجوز نوسازی داشته، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بگیرند.

سقف وام نوسازی منازل در مسجدسلیمان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است

آئینی با اشاره به تسهیلات بانکی که برای این کار فراهم شده گفت: مردم این مناطق می توانند در محدوده بافت های فرسوده و ناکارامد شهری از تمامی تسهیلات، حمایت ها و تخفیفات نهضت ملی بهره بگیرند و همینطور از وام نوسازی که سقف آن در این شهر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و یک وام ودیعه مسکن موقت به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد استفاده کنند.

وی افزود: از سرمایه گذار و مالکان می خواهیم از این فرصت این تشویق ها استفاده کنند تا بتوانیم شتاب بیشتری به روند نوسازی بدهیم. متاسفانه واحدهای ناپایدار زیادی در مسجد سلیمان داریم که امیدوارم با استفاده از این مشوق ها سرعت بیشتری به خود بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال در حوزه بازآفرینی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای خوزستان در نظر گرفته شده است و اگر از منابع همه دستگاه ها استفاده شود، می توان عقب ماندگی این محلات را به سرعت جبران کرد.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه که به خوزستان سفر کرده است، از بافت فرسوده و ناکارآمد و محلات مسجدسلیمان با هدف بررسی مشکلات حوزه بازآفرینی شهری، شهرسازی و مسکن مهر دیدن کرد.